۰ نفر

سرپرست وزارت صنعت:

۸۰درصد از مرزهای تجاری کشور باز شده است

۵ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۳۵
کد خبر: 448503
۸۰درصد از مرزهای تجاری کشور باز شده است

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سه ماه اخیر علیرغم محدودیت‌هایی که وجود داشته در تولید ارقام مختلف از جمله تایر خورو حدود ۲۷ درصد افزایش تولید داشته‌ایم و یا در تولید لوازم خانگی در بازه زمانی مذکور افزایش تولید ۵۰ تا ۶۰درصدی حاصل شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حسین مدرس خیابانی روز پنجشنبه پنجم تیر ماه در حاشیه بازدید از  یک واحد صنعتی  در  البرز اظهار کرد: تامین مواد اولیه کارخانه‎‌ها و واحدهای صنعتی از اولویت‌های مجموعه وزارت در سال جهش تولید است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه برخی واحدهای صنعتی به واسطه مسائل ارزی برای تامین مواد اولیه خود با مشکلاتی مواجه هستند؛ افزود:  وزارت صمت تامین مواد  اولیه را به عنوان‌ یکی از مهمترین ماموریت‌های خود لحاظ کرده است.

وی توضیح داد: در این راستا بهره گیری از ارز حاصل از صادرات و تعامل با بانک مرکزی دنبال می‌شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص وضعیت فعلی صادرات گفت: مسیر صادرات برای واحدهای تولیدی باز شده  تا شرایط ارزآوری بیش از پیش مهیا شود.

وی تاکید کرد: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته تا پایان امسال ۴۱ میلیارد دلار صادرات خواهیم داشت و برای تحقق این هدف بر روی کشورهای همسایه تمرکز شده است.

مدرس خیابانی با بیان اینکه بعد از گذشت چندماه از شیوع کرونا مرزهای تجاری ایران باز شده توضیح داد: از حدود یک ماه پیش تا کنون  ۸۰ درصد مرزهای تجاری بازگشایی شده است.

 وی بیان کرد: اکنون در حال جبران شکاف عمیق و عقب افتادگی که در امر صادرات  که تا دو ماه اول سال به واسطه شیوع کرونا ایجاد شده بود، هستیم.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اهمیت تقویت تولید داخل عنوان کرد: بخشی از تولید از لحاظ مواد اولیه و ماشین آلات و تجهیزات صنعتی اکنون وابسته به واردات است، تلاش وزارت صمت این است که از توان تولید داخل و ساخت ایران در راستای کاهش ارز بری تولید و وابستگی به خارج استفاده شود.

مدرس خیابانی با اشاره به اینکه برای ساخت داخل بخش صنعت  ۳.۲ میلیارد دلار هدف گذاری شده ، بیان کرد: این مهم شامل ساخت تجهیزات در بخش‌های مختلف از جمله خودرو، صنایع غذایی، فولاد، لوازم خانگی و صنایع ماشین سازی و غیره  است.

وی اشاره کرد: در کل تامین مواد اولیه، توجه ویژه به موضوع صادرات و ساخت داخل و تکیه بر توان داخلی برای توسعه تولید در کشورمان از اهداف مهم است.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سه ماه اخیر علیرغم محدودیت‌هایی که وجود داشته  در تولید ارقام مختلف از جمله تایر خورو حدود ۲۷ درصد افزایش تولید داشته‌ایم و یا در تولید لوازم خانگی در بازه زمانی مذکور افزایش تولید ۵۰ تا ۶۰درصدی حاصل شده است.

وی در پایان گفت: در بسیاری از زمینه‌های دیگر مانند صنایع پتروشیمی و مواد شیمیایی علیرغم مواردی مانند محدودیت‌های ارزی نیز شاهد افزایش رقم تولید بوده‌ایم.