۰ نفر

رئیس اتاق بازرگانی تهران:

تحریم‌ها می‌تواند به فرصت تبدیل شود

۱۰ خرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۱۹
کد خبر: 442837
تحریم‌ها می‌تواند به فرصت تبدیل شود

رئیس اتاق بازرگانی تهران می‌گوید با توجه به فشار تحریم‌ها و محدود شدن ظریفت صادرات نفت بهترین زمان برای اقتصاد ایران به وجود آمده تا با چابک سازی شرایط را برای فعالیت اقتصاد غیر نفتی فراهم کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مسعود خوانساری در مراسم رونمایی از پنجره واحد کسب و کار اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین مسائلی که برای اقتصاد ایران هزینه سنگین به وجود آورده بروکراسی حاکم در کشور است که بعضا مسائلی که در زمان بسیار کوتاه می‌توان مدیریت کرد را وارد یک فرآیند طولانی می‌کند.

وی ادامه داد: امروز که کشور امکان صادرات گسترده نفت ندارد می‌توان با کاهش بروکراسی و بهبود محیط کسب و کار سرمایه گذاران جدید جذب کرد و اقتصاد غیر نفتی ایران را توسعه داد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به برخی مشکلات ایران که بروکراسی حاکم بر کشور به وجود آورده توضیح داد: در شرایطی که در بسیاری از کشورها ترخیص کالا از گمرک کمتر از ۲۴ ساعت طول می‌کشد در کشور ما بعضا این فرآیند بین ۲ تا ۶ ماه زمان نیاز دارد که این مسئله برای فعالان اقتصادی مشکلات جدیدی ایجاد می‌کند. در حوزه ساخت و ساز نیز صدور پروانه ساختمانی که قبلا ۳ ماه زمان می‌برد امروز به حداقل ۶ ماه زمان نیاز دارد و این مسئله برای فعالان این حوزه دشواری های زیادی ایجاد کرده است.

خوانساری افزود: در حوزه مانند مواد غذایی و بهداشتی اختلاف نظر بین سازمان استاندارد و وزارت بهداشت مشکل آفرین می‌شود و بعضا واردات کالاها در این حوزه  را وارد فرآیندی بسیار طولانی می‌کند امیدواریم با پیگیری‌های صورت گرفته شرایط برای کاهش این محدودیت‌ها فراهم شود.