۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

آغاز فعالیت مشاغل پرخطر از امروز/ عرضه قلیان در تمامی واحد‌های صنفی همچنان ممنوع است

۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۹
کد خبر: 441816
آغاز فعالیت مشاغل پرخطر از امروز/ عرضه قلیان در تمامی واحد‌های صنفی همچنان ممنوع است

رییس اتاق اصناف تهران از آغاز فعالیت تمامی مشاغل پرخطر خبر داد و گفت: عرضه قلیان همچنان ممنوع است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ قاسم نوده فرهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین با بیان اینکه آغاز فعالیت همه مشاغل پرخطر از امروز امکان‌پذیر است، اظهار کرد: طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، تمام مشاغلی که به دلیل شیوع بیماری کرونا تعطیل بودند حتی آن‌هایی که پرخطر شناخته شده‌اند، از امروز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان شروع فعالیت خواهند داشت.

او ادامه داد: به این ترتیب از امروز سه‌شنبه ششم خرداد ماه فعالیت رستوران‌ها، اغذیه‌فروشی از جمله طباخی و فست‌فود، تالار پذیرایی و سالن مراسم، قهوه‌خانه، چایخانه و تریا که از جمله صنوف پر خطر بوده‌اند، با رعایت موارد بهداشتی بلامانع است؛ البته استخر‌ها و سینما‌ها فعلا امکان شروع فعالیت ندارند.

فرهانی تاکید کرد: همه واحدهای صنفی باید در سامانه salamat.gov.ir ثبت‌نام و کد مجوز بهداشت را دریافت کرده و در واحد صنفی خود نصب کنند و بدون دریافت این کد فعالیت آن‌ها غیرمجاز خواهد بود.

رییس اتاق اصناف تهران ضمن اشاره به امکان فعالیت رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها تصریح کرد: با توجه به ضرورت رعایت موارد بهداشتی، عرضه قلیان در همه واحد‌های صنفی همچنان ممنوع است و با واحد‌های متخلف برخورد خواهد شد.