۰ نفر

همکاری های گمرکی و ترانزیتی ایران و گرجستان بررسی شد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۸:۱۴
کد خبر: 439018
همکاری های گمرکی و ترانزیتی ایران و گرجستان بررسی شد

همکاری های گمرکی و ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران و گرجستان روز چهارشنبه با حضور روسای گمرک دو کشور و سفیر کشورمان در تفلیس به صورت ویدئو کنفرانس بررسی شد .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در این گفت و گوی سه جانبه  که با حضور "سید جواد قوام شهیدی "سفیر کشورمان در تفلیس ، "مهدی میر اشرفی " معاون وزیر دارایی و رییس کل گمرک ایران  و  "ماموکا جانگولاشویلی " مدیرکل گمرکات سرویس درآمدهای وزارت دارایی گرجستان برگزار شد، طرفین درباره آخرین وضعیت همکاری های گمرکی دو کشور به ویژه پس از شیوع کرونا ویروس  گفت و گو و تبادل نظر کردند .

میراشرفی ضمن تاکید بر اهمیت جایگاه دو کشور در مسیرترانزیتی کریدور شمال –جنوب و دسترسی به اروپا  و نقش گرجستان به عنوان دروازه ورود ایران به اوراسیا ، ، ابراز امیدواری کرد که اسناد مربوطه در خصوص اجرای پروژه تیر الکترونیک  ( e-Tir)  در منطقه و نیز تبادل الکترونیکی اطلاعات گمرکی  به زودی بین طرفین به امضای نهایی برسد .

  قوام شهیدی نیز در این نشست ویدئویی با اشاره به اهمیت و نقش گمرکات دو کشور در شرایط حساس و ویژه کنونی در حوزه مبادلات تجاری و نقل و انتقال کالا بین دو کشور، به آمادگی کشورمان برای اجرای پروتکل های بهداشتی در مبادی مرزی برای تسهیل تردد مسافران، رانندگان و کامیون های حامل کالا و آغاز مبادلات تجاری اشاره کرد و خواستار همکاری های نزدیکتر گمرک دو کشور برای یافتن راهکارهای موثر تر وسریعتر به منظور رفع موانع ایجاد شده در پی شیوع ویروس کرونا شد .

  جانگولاشویلی نیز به اهمیت  واردات کالاهای ایرانی برای گرجستان اشاره کرد و ادامه داد: ما تمام تلاش خود را برای همکاری نزدیک با طرف ایرانی به کار خواهیم گرفت .

    وی همچنین افزود که در ارتباط با تصمیم هایی  که در حوزه ترانزیت اتخاذ خواهد شد با کشورهای همسایه  گرجستان هماهنگ می شود و ملاحظات آنان را نیز در نظر خواهدشد.