۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

زیان شدید صنف لوازم خانگى از ویروس کرونا/ فروش آنلاین با وجود سایت‌هاى قاچاق امکان‌پذیر نیست

۳۱ فروردین ۱۳۹۹، ۱۲:۴۹
کد خبر: 432579
زیان شدید صنف لوازم خانگى از ویروس کرونا/ فروش آنلاین با وجود سایت‌هاى قاچاق امکان‌پذیر نیست

رییس اتحادیه لوازم خانگى از زیان شدید این صنف در پى شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: تا کنون تعدیل نیرو نداشته ایم.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ مرتضى میرى در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت واحدهاى صنفى لوازم خانگى در شرایط فعلى توضیح داد: به رغم آغاز به کار کسب‌و‌کارهاى تهران از ٣٠فروردین، اما لوازم خانگى‌هایى که در پاساژ‌ها فعالیت داشتند فعلا اجازه بازگشایى ندارند.

او افزود: این درحالیست که بسیارى از مغازه‌هایى که در پاساژ‌ها هستند، عرضه‌کنندگان عمده لوازم خانگی و تامین‌کنندگان کالاهای مورد نیاز سایر واحدهای صنفی هستند؛ ضمن اینکه رفت‌و‌آمد چندانى هم در این واحدها انجام نمى شود.

میرى با اشاره به مشکلات صنف لوازم خانگى از بیمارى کرونا اظهار کرد: فروشندگان محصولات لوازم خانگى با توجه به تعطیلى یک ماه اخیر زیان بسیارى دیده‌اند، از طرفى درآمدى هم نداشته و باید هزینه‌هاى مربوط به قبوض، مالیات و بیمه را نیز پرداخت کنند.

رییس اتحادیه لوازم خانگى از دولت خواستار شد: در این شرایط انتظار داریم دولت از کسب‌و‌کارها در حد توان حمایت کند، گرچه ما به شرایط اقتصادى کشور آگاهیم و توقع نداریم این حمایت در حد سایر کشورها باشد.

او همچنین درباره شرایط فروش آنلاین نیز توضیح داد: چند ماه پیش وزارت صنعت به همراه اتحادیه در تلاش بود تا با راه‌اندازى اپلیکشینی، فضایى ایجاد کند تا تمام فروشگاه‌های جواز دار عضو این اپلیکیشن شوند؛ اما در حال حاضر با توجه به وجود سایت‌های عرضه‌کننده لوازم خانگی قاچاق، امکان بهره‌گیری از فروش آنلاین وجود نداشت.