۰ نفر

با توجه به بحران اقتصادی متاثر از شیوع ویروس کرونا

۶درخواست مالیاتی رئیس اتاق تهران از جهانگیری/ تکالیف مالیاتی مؤدیان و تمدید مهلت آنها چه شد؟

۲۵ فروردین ۱۳۹۹، ۱۱:۰۰
کد خبر: 430933
۶درخواست مالیاتی رئیس اتاق تهران از جهانگیری/ تکالیف مالیاتی مؤدیان و تمدید مهلت آنها چه شد؟

رئیس اتاق بازرگانی استان تهران در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور در رابطه با تکالیف مالیاتی مؤدیان و تمدید مهلت آنها ۶ درخواست ارائه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی استان تهران در نامه ای به معاون اول رئیس جمهور در رابطه با تکالیف مالیاتی مودیان و تمدید مهلت آنها 6 درخواست ارائه کرد.

در این نامه به اسحاق جهانگیری آمده است: با عنایت به تشدید بحران اقتصادی متاثر از شیوع ویروس کرونا و آثار خسارت بار آن بر وضعیت کلی بنگاه های اقتصادی، شامل محدودیت حضور اعضاء کلیدی واحدهای اقتصادی بخش خصوصی اعم از مدیران و عوامل حسابداری و حسابرسی و سایر تاثیرات سوء مشخص، قابل پیش بینی، متقابل و اپیدمیک آن بر فضای عمومی کسب و کار، مستدعی است، به عنوان بخشی از اقدامات حمایتی دولت در امر خطیر تداوم حیات فعالان اقصادی مذکور، نسبت به تصویب موارد ذیل دستور فرمایید:

۱- مواعد مقرر در مواد (۱۰۰) و (۱۱۰) قانون مالیات های مستقیم، موضوع تسلیم اظهارنامه های مالیاتی مودیان حقیقی و حقوقی، همچنین گزارشات موضوع مواد (۱۶۹ مکرر) و (۲۷۲) قانون مذکور و اظهارنامه مالیاتی موضوع ماده (۲۱) قانون مالیات بر ارزش افزوده، در سال ۱۳۹۹ به مدت ۳ ماه تمدید گردد.

۲- متناسب با تمدید درخواستی در بند یک نامه حاضر، مواعد موضوعه رسیدگی مالیاتی قانون مالیات های مستقیم و قانون مالیات بر ارزش افزوده، حسب مورد به مدت ۳ ماه تمدید گردد.

۳- سررسید و مهلت مقرر در بخشنامه اخیر سازمان امور مالیاتی، موضوع نحوه بخشودگی جرایم مالیاتی قابل بخشش تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹ تمدید گردد.

۴- عملیات وصول و اجراء مالیات موقتا در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۹ متوقف گردد.

۵- سررسید پرداخت اقساط بدهی قطعی مالیاتی مودیان در سال ۱۳۹۹ به مدت ۳ ماه تمدید گردد.

۶- مقررات مربوط به تعیین خسارت بنگاه های اقتصادی جهت برخورداری از تسهیلات ماده ۱۶۵ قانون مالیات های مستقیم، با رعایت مواد ۱، ۲، ۳ قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار، تدوین و تصویب گردد.

6