۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

ادامه روند تجارت ایران و امارات با رعایت پروتکل‌هاى بهداشتى/ توقفى در تجارت دو کشور وجود نداشته است

۲۲ فروردین ۱۳۹۹، ۷:۱۱
کد خبر: 430060
ادامه روند تجارت ایران و امارات با رعایت پروتکل‌هاى بهداشتى/ توقفى در تجارت دو کشور وجود نداشته است

رییس اتاق مشترک ایران و امارات بیان کرد: تجارت دو کشور همچنان با رعایت پروتکل‌هاى بهداشتى ادامه دارد و توقفى در روند آن وجود نداشته است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانى؛ فرشید فرزانگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت تجارت ایران و امارات در روزهاى شیوع ویروس کرونا توضیح داد: با توجه به اینکه در پى شیوع این بیمارى مرزهاى مشترک کشورمان با سایر کشور تقریبا بسته و یا نیمه بسته بود، اما تجارت با امارات هیچ‌گاه متوقف نشد و روند تجارتمان همچنان با رعایت پروتکل‌هاى بهداشتى ادامه دارد.

او افزود: البته ضوابط بهداشتی برای پذیرش و حمل بار صادراتی در تمامی کشورها اجرایی می‌شود و بر این اساس پذیرش محموله‌های صادراتی کالاهای ایرانی از سوی امارات و حمل‌و‌نقل کالا به این کشور باید به صورت کانتینرهای یخچال‌دار صورت گیرد؛ از این رو گاهى روند تجارت کند شده اما توقفى نداشته است.
به گفته فرزانگان، وزارت امور خارجه و سازمان توسعه تجارت، سازمان گمرکات کشور و اتاق مشترک بازرگانی ایران و امارات پیگیرى‌هاى بسیارى در این راستا انجام داده‌اند و خوشبختانه در امر صادرات با موانعی جدیدی روبه‌رو نشده‌ایم و محموله‌های صادراتی طبق روال گذشته به این کشور صادر می‌شود.
رییس اتاق مشترک ایران و امارات گفت: در پى شیوع ویروس کرونا و اعمال قرنطینه در امارات، ساعت فروش بار در این کشور از ۶ تا ۱۳تعیین شده و صادرات میوه به این کشور با رعایت ضوابط و پروتکل‌هاى بهداشتی همچون انجام تست و آزمایش بر روى برخى کانتینرها انجام می‌شود.