۰ نفر

بازار فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی نابه‌سامان است

۲۰ اسفند ۱۳۹۸، ۸:۴۵
کد خبر: 423438
بازار فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی نابه‌سامان است

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی مشهد گفت: برخلاف روال معمول هرسال که بازار فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در آستانه عید نوروز رواج بیشتری می‌یافت هم‌اینک فعالان این صنف بخاطر رکود بازار و فقدان مشتری و تقاضا سخت‌ترین دوران کسب و کار خود را می‌گذراند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمدجواد فرزانه  افزود: هم‌اینک بخاطر بحران ناشی از شیوع بیماری همه‌گیر اکثریت قاطع شهروندان متقاضی خرید اقلام بهداشتی همچون الکل، ژل ضدعفونی، ماسک و دستکش طبی هشتند لذا تقاضایی برای لوازم آرایشی وجود ندارد.

وی ادامه داد: این نیز در حالی است که کالاهای بهداشتی مورد تقاضای مردم در سطح بازار نایاب شده و به دست فروشندگان صنف آرایشی بهداشتی نمی‌رسد تا آنها را عرضه کنند. 

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی مشهد گفت: گویا "الکل، ژل ضدعفونی، ماسک و دستکش طبی" در زمره "کالاهای اساسی" قرار گرفته و بر همین اساس فعالان صنف فروش لوازم آرایشی و بهداشتی مجاز به عرضه و فروش این چهار قلم جنس نیستند.

وی افزود: همچنین قیمت عرضه در سطح بازار دیگر لوازم آرایشی و بهداشتی که عمدتا وارداتی هستند بخاطر نوسان نرخ ارزهای خارجی به شدت بالارفته است. در چینین وضعیتی همه اقشار توان خرید چنین کالاهای گرانی را ندارند.

فرزانه ادامه داد: از آنجا که بیشتر فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی فروشی در طول روز ندارند، در بیشتر ساعات روز مغازه‌ها را بسته و در کسب و کارهای دیگر مشغول به فعالیت می‌شوند.

وی گفت: از سوی دیگر جنس خوب بویژه در حوزه لوازم آرایشی در بازار بسیار کم شده است که علت عمده آن سخت‌گیری در واردات و افزایش قیمت دلار است، لذا دیگر تاجران مانند گذشته جنس خوب وارد بازار نمی‌کنند و واردات برای آنان توجیه اقتصادی ندارد.

رییس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم آرایشی و بهداشتی مشهد تعداد واحدهای دارای پروانه کسب از این اتحادیه را در سطح کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد هزار واحد اعلام و بیان کرد: از دی ماه گذشته تاکنون درخواست ابطال پروانه کسب از سوی فروشندگان این صنف سیر صعودی پیدا کرده است.

وی افزود: در چارچوب درخواست ابطال پروانه کسب از سوی فروشندگان صنف لوازم آرایشی و بهداشتی تاکنون ۱۰۰ فقره پروانه کسب در مشهد ابطال شده و ارائه درخواستهای مشابه نیز همچنان ادامه دارد.