۰ نفر

کشف 73میلیون اقلام بهداشتی احتکار شده در تهران

۱۷ اسفند ۱۳۹۸، ۱۵:۳۲
کد خبر: 422836
کشف 73میلیون اقلام بهداشتی احتکار شده در تهران

رییس پلیس پایتخت از کشف 73 میلیون اقلام بهداشتی احتکار شده در عملیات‌های مختلف ماموران پلیس تهران بزرگ خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی در حاشیه حضور در جمع ماموران یگان امداد و پلیس امنیت اقتصادی به اجرای طرح ویژه صیانت از سلامت جامعه از سوی پلیس گفت: در شرایطی که ویروس کرونا امنیت شهروندان را به خطر انداخته است، شاهد آن هستیم که تمامی دستگاه‌ها از جمله نیروی انتظامی وارد موضوع شده و هرکدام به وظایف خود عمل می‌کنند که امیدوارم نتیجه آن کاهش پیشرفت این ویروس باشد.

وی با اشاره به فعالیت افراد سودجو و فرصت طلب گفت:  در میان تلاش های عزیزان در دستگاه‌های مختلف، متاسفانه عده ای افراد سودجو قصد دارند جان مردم را به خطر انداخته و از فضای پیش آمده برای پیشبرد اهداف خود استفاده کنند. در همین راستا نیز ماموران یگان‌های مختلف پلیس از جمله پلس امنیت اقتصادی، پلیس آگاهی، پلیس پیشگیری و ... وارد موضوع شده و با موارد مجرمانه در این حوزه برخورد می‌کنند. 

رییس پلیس پایتخت گفت:‌ با اقدامات انجام شده در این خصوص تا کنون بیش از 73 میلیون قلم انواع کالاهای بهداشتی و درمانی شامل ماسک، دستکش، پدالکلی و ... که احتکار شده بود از سوی پلیس کشف و ضبط شده است.

رحیمی با بیان اینکه  60 محتکر نیز دستگیر و 40 پرونده برای دستگیرشدگان تشکیل شده است، گفت: در پایتخت و اطراف آن حدود 1200 تولید کننده اقلام بهداشتی و در حدود 800 مرکز توزیع کننده در حال فعالیت هستند که پلیس بر آنها نظارت دارد و تلاش می کنیم با کمک دستگاه های دیگر فرآیند تولید و توزیع را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه شایسته نیست، مردم عزیز اقلام ضروری و مورد نیاز بهداشتی خود را با مبالغ بالا تهیه کنند، خاطرنشان کرد:‌ پلیس با اقدامات خود و حضوری جدی تر عرصه را بر سوداگران و دلالان تنگ خواهد کرد و ماموریت‌های پلیس ادامه خواهد داشت.