۰ نفر

کاهش ۱۸درصدی حجم تجارت کشور به خاطر کرونا

۱۴ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۳۵
کد خبر: 422032
کاهش ۱۸درصدی حجم تجارت کشور به خاطر کرونا

سلمان‌زاده گفت: مرزهای نیمه‌فعال ایران برای مراودات تجاری تنها در ارتباط با کشورهای ترکیه، پاکستان و ترکمنستان است یعنی در حال حاضر جمهوری اسلامی با این سه کشور بصورت یکطرفه مراودات تجاری دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،  منوچهر سلمان زاده مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: مرزهای نیمه فعال ایران برای مراودات تجاری تنها در ارتباط با کشورهای ترکیه، پاکستان و ترکمنستان است یعنی در حال حاضر جمهوری اسلامی با این سه کشور بصورت یکطرفه مراودات تجاری دارد. این یکطرفه بودن بصورت موقت است.

وی اظهار امیدواری کرد که با برقراری شدن ملاحظات بهداشتی مراودات تجاری ایران با این سه کشور هرچه زودتر به روال قبل باز گردد.مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: هم اکنون مراودات تجاری با جمهوری آذربایجان، عراق، افغانستان و ارمنستان در حال انجام بوده و هیچ مشکلی در این مرزها وجود ندارد.

وی افزود: مرزهای که بصورت نیمه تعطیل و بصورت یکطرفه عملیات تجاری در حال انجام است می توان به ترکیه، پاکستان و ترکمنستان اشاره کرد.سلمان زاده اظهارداشت: مرز بازرگان که گفته می شود تعطیل است دیروز از همین مرز ۱۴۸ دستگاه ناوگان ایرانی وارد و کالاها را وارد کشور کردند.

وی به رادیو اقتصاد گفت: بطورکلی در مرزهای یکطرفه جدا از واردات مقوله صادرات نیز انجام می شود.مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای افزود: هم اکنون خروج کالاهای صادراتی از کشور با ناوگان ملیت های مختلف در حال انجام است.

وی اظهارداشت: برای مثال ناوگان ترک که در داخل کشور وجود دارد کالاهای ایرانی را به مقصد کشور خود حمل می کند.سلمان زاده یادآورشد: حجم تجارت کشور با توجه به اعمال محدودیت های موقت در مرزهای ناشی از ویروس کرونا ۱۸ درصد کاهش یافته است.