۰ نفر

2سناریو برای تولید ماسک‌های پارچه‌ای

۱۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۴۱
کد خبر: 421681
2سناریو برای تولید ماسک‌های پارچه‌ای

عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک گفت: دو سناریو برای تولید ماسک پارچه ای توسط تولیدکنندگان پوشاک مطرح است ولی هنوز چارچوب کار مشخص نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مجید افتخاری‌نیا با تشریح دو سناریوی دولت برای تولید ماسک‌های پارچه‌ای توسط تولیدکنندگان پوشاک، اظهار داشت: طبق یکی از سناریوها، دولت پارچه مورد نیاز برای تولید ماسک را به بخش خصوصی ارائه خواهد کرد تا نسبت به این تولید اقدام کنند، طبق سناریوی دیگر نیز یک‌ سوم هزینه تولید ماسک از سوی دولت در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهد گرفت تا برای تولید ماسک اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هنوز چارچوب عملی کار مشخص نشده است، گفت: تولید ماسک‌های پارچه‌ای در کش و قوس است و صحبت‌هایی در مورد آن مطرح شده ولی هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

افتخاری‌نیا با اشاره به کسادی بازار پوشاک در کشور گفت: با توجه به شرایط فعلی، تقریباً ظرفیت بازار پوشاک به صفر رسیده و تقاضایی برای خرید وجود ندارد.

وی ادامه داد: تصمیم دولت برای تولید ماسک در واحدهای تولیدکننده پوشاک می‌تواند تا حدی به این واحدها رونق بدهد و امکان تولید ماسک به جای تولید پوشاک را برای آنها فراهم کند.

به گفته وی، قرار است تولید ماسک توسط تولیدکنندگان پوشاک انجام شود، ولی کار بسته‌بندی و ایزوله کردن ماسک‌ها توسط دولت انجام خواهد شد.

عضو هیأت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک افزود: در کنار تولید ماسک تا پایان سال بحث هایی برای صادرات ماسک نیز مطرح است که باید ببینیم تا چه حد عملی می‌شود.

وی با بیان اینکه حال صنعت پوشاک و اصناف مرتبط با این صنعت خراب است و در بدترین زمان ممکن درگیر شده‌ایم، گفت: در جلسات مختلف بحث تولید ماسک توسط تولیدکنندگان پوشاک مطرح شده، ولی زمانی می‌توان به این مسئله امیدوار بود که وارد فاز اجرایی شود.

وی تأکید کرد: ابتدا باید چارچوب و فرمت درستی برای این موضوع پیش‌بینی شود، سپس دولت اعلام کند که براساس فلان مدل قرار است تولید ماسک صورت گیرد.

افتخاری‌نیا با بیان اینکه بخش خصوصی امکان تأمین تمام نیاز کشور به ماسک را دارا است، گفت: پارچه مورد نیاز برای این تولید ماسک و مواد اولیه لازم از داخل قابل تأمین است و نیازی به واردات در این بخش نداریم.

وی افزود: در این زمینه باید چارچوب کار و مدل پرداخت دولت مشخص باشد تا بخش خصوصی بتواند نیازهای کشور را برطرف کند.