۰ نفر

قیمت اقلام بهداشتی پر مصرف را در اپلیکیشن۱۲۴ مشاهده کنید

۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۴۸
کد خبر: 421431
قیمت اقلام بهداشتی پر مصرف را در اپلیکیشن۱۲۴ مشاهده کنید

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از افزودن تعداد دیگری از اقلام بهداشتی پر مصرف از قبیل انواع ژل و محلول ضدعفونی کننده دست ، به سامانه ۱۲۴ خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مهرداد ایزدی گفت: سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات با هدف افزایش شفافیت در خصوص قیمت کالا و خدمات پر مصرف خانوار طراحی گردیده است و در حال حاضر شامل 6 گروه اصلی کالا و 4 گروه اصلی خدمات می باشد.

وی گروه های کالایی را شامل کالاهای اساسی و مواد غذایی، لوازم بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم التحریر، لوازم مصرفی خودرو و مصالح ساختمانی دانست و در ادامه تصریح کرد : گروه های خدمات نیز شامل خدمات توزیع گاز مایع، کارمزد دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10)، کارمزد دفاتر خدمات پیشخوان و تعرفه کالا در سردخانه می باشد.

این مقام مسئول یادآور شد : در حال حاضر این سامانه از طریق درگاه اینترنتی www.124.ir  و همچنین اپلیکیشن آسان پرداخت (آپ) در اختیار عموم مردم قرار دارد.

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمایت متذکر شد : با توجه به شرایط کنونی کشور و  بحث شیوع کرونا و افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای خرید مواد بهداشتی و ضد عفونی کننده ، در جهت رفاه حال هموطنان عزیز، 10 قلم لوازم بهداشتی شامل انواع ژل و محلول ضد عفونی کننده دست در اوزان مختلف و سفید کننده علاوه بر محصولات بهداشتی قبلی در سامانه گنجانده شده و قیمت اقلام اعلام شده شامل حداقل و حداکثر قیمت این اقلام روی خروجی آپ و سایت  124.ir قرار گرفته است.

ایزدی از این سامانه بعنوان پل ارتباطی بین مردم و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان  نام برد  و اضافه کرد : همچنین سامانه مذکور قابلیت ثبت و رسیدگی به شکایات تخلفاتی نظیر گرانفروشی، اختفاء و احتکار، کم فروشی و عدم درج قیمت در خصوص انواع کالاها و خدمات و از جمله اقلام بهداشتی و شوینده ها را به صورت آنلاین دارد.

مدیر کل دفتر مطالعات و برنامه ریزی سازمان حمایت درباره نحوه رسیدگی به  شکایت‌های مردمی نیز توضیح داد:  با ثبت شکایت مصرف کنندگان در این سامانه، بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها در کمترین زمان ممکن ضمن مراجعه به واحدهای صنفی در صورت وجود تخلف، برخورد لازم را بعمل آورده و نتیجه را به مصرف کننده منعکس می نمایند.