۰ نفر

امسال هیچ نمایشگاه بهاره‌ای برپا نمی‌شود

۱۲ اسفند ۱۳۹۸، ۱۴:۳۲
کد خبر: 421422
امسال هیچ نمایشگاه بهاره‌ای برپا نمی‌شود

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت گفت: برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اجازه برپایی هیچ بازاری مانند سه شنبه بازار، جمعه بازار، نمایشگاه‌های بهاره و ... داده نمی‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سرهنگ نادر مرادی اظهار کرد: با توجه به اعلام وزارت بهداشت برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، به اتحادیه قهوه‌خانه‌داران و سفره‌خانه‌های سنتی اعلام کردیم عرضه هرگونه قلیان ممنوع است.

وی به همکاری اتحادیه با پلیس اشاره کرد و ادامه داد: خوشبختانه اتحادیه قهوه‌خانه‌داران و سفره‌خانه‌های سنتی پای‌کار آمدند و اعلام کردند عرضه هرگونه قلیان ممنوع است که واحدهای صنفی نیز همکاری کردند.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از تخلف پنج‌درصدی برخی واحدهای صنفی گلایه کرد و گفت: متأسفانه چیزی حدود پنج درصد از واحدهای صنفی با ما همکاری نکردند که با مجوز قضائی با آنان برخورد می‌شود، در روزهای گذشته با برخی از واحدهای صنفی که قلیان عرضه می‌کردند برخورد و با دستور قضائی پلمب شد.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ تصریح کرد: از روزی که وزارت بهداشت اعلام کرد برای پیشگیری از ویروس کرونا باید اقدام شود، بلافاصله عرضه قلیان ممنوع شد و تأثیراتی در جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری در سطح تهران داشته که وزارت بهداشت می‌تواند آمار اثرگذاری این اقدام را ارائه دهد.

اجباری برای برگزار نکردن مراسم وجود ندارد

وی افزود: در موضوع برگزاری مراسم در تالارهای تهران نیز اتاق اصناف و اتحادیه تالارهای پذیرایی تهران همکاری بسیار خوبی داشتند؛ مردم عزیز ما هرکدام به‌صورت داوطلبانه مراسم خود را لغو کردند که با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه مربوطه، بیعانه رزرو تالار کسانی که مجبور به لغو مراسم خود به خاطر شیوع ویروس کرونا شدند، به‌صورت تمام به طرف قرارداد بازگردانده می‌شود که خوشبختانه تا امروز شکایتی در این خصوص ثبت نشده است.

سرهنگ مرادی اضافه کرد: از برگزاری مراسم در تالارها جلوگیری نمی‌شود، اجباری برای برگزار نکردن مراسم وجود ندارد اما مقرر شد با افرادی که مجبور به لغو مراسم خود شدند، مساعدت شود.

امسال هیچ نمایشگاه بهاره‌ای برپا نمی‌شود

مرادی به لغو مصوبه برپایی نمایشگاه‌های بهاره در سطح تهران اشاره و بیان کرد: از آنجا که در برگزاری این نمایشگاه‌ها تجمع افراد صورت می‌گیرد، برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا اجازه برپایی هیچ بازاری (سه شنبه بازار و جمعه بازار و…) نمی‌دهیم؛ پیش‌ازاین در مصوباتی با اتاق اصناف و سازمان صمت تهران مقرر شد نمایشگاه بهاره در ۷ نقطه تهران برپا شود اما پس از شیوع بیماری، این مصوبات نیز لغو شد بنابراین امسال هیچ نمایشگاه بهاره‌ای برپا نمی‌شود.

وی یادآور شد: ما در کنار مردم هستیم، اگر مردم موردی مشاهده کردند که در گسترش بیماری تأثیرگذار است، بلافاصله از طریق ۱۱۰ اطلاع‌رسانی کنند تا اقدامات لازم انجام شود؛ ما و مردم می‌توانیم کمک‌حال یکدیگر باشیم تا از این مرحله سخت عبور کنیم.

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در پایان گفت: اعلام کردیم که یک ساعت به زمان فعالیت اصناف اضافه شده است یعنی اگر مدت زمان کاری آنها تا ساعت ۱۲ بامداد بوده است، اعلام شده تا ساعت ۱ بامداد می‌توانند فعالیت کنند.