۰ نفر

عضو سابق اتاق بازرگانی تاکید کرد

تولیدکنندگان نیازهای داخلی را پوشش می‌دهند

۸ اسفند ۱۳۹۸، ۱۱:۴۲
کد خبر: 420305
تولیدکنندگان نیازهای داخلی را پوشش می‌دهند

یک عضو سابق اتاق بازرگانی ایران معتقد است با توجه به ظرفیت تولیدی که واحدهای ایرانی در سال‌های گذشته به وجود آورده‌اند، در صورت فراهم شدن مقدمات لازم بخش زیادی از نیاز داخلی کشور به وسیله تولید ملی قابل پوشش خواهد بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جمشید عدالتیان، اظهار کرد: خوشبختانه در سال‌های گذشته واحدهای تولیدی مختلفی از سراسر کشور و در شهرک‌های صنعتی مستقر شده و کار خود را آغاز کردند. هرچند این واحدها برای دستیابی به موفقیت‌های بیشتر نیاز به حمایت و برطرف شدن برخی مشکلات زیرساختی دارند، اما در شرایط فعلی می‌توان روی توانایی آنها در تامین مواد مورد نیاز داخل کشور حساب باز کرد.

به گفته وی، تولیدکنندگان ایرانی در ماه‌های اخیر با برخی تلاطم‌ها و تغییرات مکرر اقتصادی روبه‌رو شدند که ارزیابی شرایط آینده برای آنها را دشوار کرد. از این‌رو پیش از هر چیز برای افزایش توان تولید داخل باید تلاش کرد آینده برای آنها قابل تحلیل باشد.

عضو سابق اتاق بازرگانی ایران با بیان این‌که تامین مواد اولیه و نقدینگی دو دغدغه اصلی امروز تولید کنندگان ایرانی است، گفت: با توجه به بازگشت تحریم‌ها و افزایش قیمت ارز دسترسی به مواد اولیه برای تولیدکنندگان ایرانی قدری دشوار و پیچیده شده از این‌رو یکی از راه‌هایی که می‌توان با استفاده از آن تولید ملی را تضمین کرد، حمایت از رسیدن مواد اولیه به تولیدکنندگان است.

عدالتیان افزود: در کنار آن نحوه‌ اخذ مالیات از تولیدکنندگان و چگونگی حفظ وضعیت در شرایط فشار تحریم‌ها موضوع دیگری است که می‌تواند آینده اقتصادی ایران و تولیدات داخلی را تضمین کند.