۰ نفر

سخنگوی گمرک در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

بسته شدن مرز مهران ربطی به کرونا ندارد/ با رایزنی‌های انجام شده مشکل تا چند روز آینده حل می‌شود

۳ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۲۱
کد خبر: 418861
 بسته شدن مرز مهران ربطی به کرونا ندارد/ با رایزنی‌های انجام شده مشکل تا چند روز آینده حل می‌شود

سخنگوی گمرک گفت: بسته شدن مرز مهران هیچ ربطی به کرونا ندارد و به مشکلات داخلی عراق مربوط می‌شود.

اقتصادآنلاینصبا نوبری؛ سیدروح الله لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین در رابطه با نامه‌ رییس گمرک ایلام که از بسته شدن مرز مهران خبر داده بود، گفت: بسته شدن مرز مهران هیچ ربطی به کرونا ندارد و به موضوعات داخلی عراق و تغییراتی که در استان  واسط عراق حادث شده است مربوط می‌شود.

وی افزود: ظاهرا در راستای مبارزه با فساد دولت عراق بخشی از تصمیم گیرندگان و پرسنل  گمرکات مرزی عراق و ایلام  در این کشور را دستگیر کرده است و چون امکان دستور ورود کامیون به ایران نبوده است از دوشنبه کامیون های عراقی به سمت ایران نیامده اند.

سخنگوی گمرک ایران ادامه داد: با رایزنی مسولان استان ایلام و مقامات استان کوت و واسط و بخش خصوصی طرفین، افرادی در گمرکات عراق مستقر شوند که قابلیت تصمیم گیری داشته باشند و مشکلات در چند روز آینده حل شود.

وی در پایان تاکید کرد: کامیون‌های ایرانی از گذشته وارد عراق نمی‌شدند و بار در گمرک ما تخلیه می‌شد و کامیون‌های عراقی بار را تحویل می‌گرفتند. از آنجایی که ورود کامیون‌های عراقی را از طرف عراق نداشتیم بارها مانده است و با رایزنی‌ها ان‌شاالله بارهایی که به مقصد عراق بودند به زودی از ایلام به سمت این کشور تحویل داده می‌شود.