۰ نفر

در یازدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران؛

انتقاد رییس اتاق تهران از تصمیمات دیرهنگام دولت/ فشار کمبود بودجه بر بنگاه‌هاى اقتصادى

۲۹ بهمن ۱۳۹۸، ۸:۲۳
کد خبر: 417815
انتقاد رییس اتاق تهران از تصمیمات دیرهنگام دولت/ فشار کمبود بودجه بر بنگاه‌هاى اقتصادى

رییس اتاق بازرگانى تهران از تصمیمات دیرهنگام دولت در ترخیص کالاهاى مانده در گمرک انتقاد کرد و گفت: متاسفانه بسیاری از کالاها از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی همچنان در گمرک مانده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین؛ مسعود خوانسارى امروز در یازدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانى تهران به مصوبه هیات وزیران در ترخیص خودروهاى وارداتى اشاره کرد و افزود: متاسفانه دولت تصمیم‌گیری می‌کند ولی این تصمیمات دیرهنگام خواهد بود که یکى از این موارد عدم ترخیص بسیارى از کالاهاى مانده در گمرکات است.

او ادامه داد: روند ترخیص خودروهای وارداتی با مصوبه جدید هیات دولت آغاز شده، اما متاسفانه در بسیاری از موارد از جمله لوازم آرایشی و بهداشتی و سایر اقلام هنوز هم رسوب کالا در گمرکات وجود دارد.

خوانسارى همچنین به هزینه بالاى آلودگى هوا اشاره کرد و گفت: هزینه آلودگی هوا بالغ بر ٨ میلیارد دلار در روز برآورد شده است که عمدتا کشورهای چین، آمریکا و هند بیشترین زیان را می‌بینند ضمن اینکه در چین بالغ بر ١.٨ میلیون نفر در سال، در هند یک میلیون نفر و در کل دنیا ٤.٥ میلیون نفر در دنیا تلفات به ثبت رسیده است.

رییس اتاق بازرگانى تهران در بخش دیگرى از صحبت هاى خود با اشاره به کمبود بودجه و آثار آن اظهار کرد: به خاطر کمبود بودجه دولت، فشارهایی از بابت تامین اجتماعی و مالیات به بنگاه های اقتصادی وارد می شود که این موارد تاثیر منفی در محیط کسب و کار کرده و آنها را نیز دچار مشکل می‌کند.

وى در پایان تصریح کرد: اگر اکنون فرصت جذب سرمایه‌گذاری خارجی فراهم نیست حداقل فضای کسب و کار را نیز برای سرمایه گذاران داخلی نامساعد کنیم.