۰ نفر

قیمت مواد شوینده در بازار شب عید مشخص نیست

۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۱۵:۳۵
کد خبر: 416126
قیمت مواد شوینده در بازار شب عید مشخص نیست

مواد شوینده ازجمله اقلامی است که قیمت آن متاثر از رشد هزینه تمام‌شده تولید تامین مواداولیه طی چند‌ماه گذشته، سیر صعودی داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، با وجود این، فعالان صنفی از ثبات بازار این محصولات طی یک‌ماه اخیر و قیمت‌های نامشخص در بازار شب عید خبر می‌دهند. قیمت انواع مواد شوینده در خرده‌فروشی‌های سطح شهر از ابتدای امسال در حالی طی چند مرحله افزایش یافته است که با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، تقاضا برای این محصولات افزایش یافته و با رشد تقاضا احتمال گرانی مجدد این اقلام وجود دارد. رئیس اتحادیه عمده‌فروشان مواد شوینده و پاک‌کننده با بیان اینکه قیمت‌های مواد شوینده نسبت به یک‌ماه گذشته ثابت مانده است، گفت: امکان پیش‌بینی تغییر قیمت این اقلام تا پایان سال وجود ندارد.

علیرضا رضایی‌قهرودی، با اشاره به تثبیت نرخ ارز اعلام کرد: به‌نظر نمی‌رسد افزایش قیمتی برای این اقلام داشته باشیم، اما باتوجه به شرایط، هر سال افزایش قیمت ۲۰ تا ۳۰درصدی در بازار این محصولات را شاهد هستیم. او با بیان اینکه تا حدی کمبود مواداولیه و مشکلات مربوط به این صنف مرتفع  شده است، افزود: اگر بتوانیم قیمت‌ها را در بازار ثابت نگه داریم، دست دلالان و سودجویان از بازار کوتاه خواهد شد.