۰ نفر

بندرچابهار در حال تبدیل شدن به کانون داد و ستد بین‌المللی است

۱۳ بهمن ۱۳۹۸، ۱:۲۸
کد خبر: 414041
بندرچابهار در حال تبدیل شدن به کانون داد و ستد بین‌المللی است

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بندرچابهار با افتتاح طرح توسعه فاز نخست در ۲سال اخیر در حال تبدیل شدن به کانون داد و ستد و تجارت بین‌المللی است و بزودی با افزایش تخلیه و بارگیری کالا نقش مهمی در توسعه و آبادانی این منطقه ایفا خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، یزدان سیف روز شنبه در بازدید از ظرفیت‌های ترانزیتی و حمل و نقل کالا در بندر چابهار اظهار داشت: افزایش ظرفیت نگهداری کالاهای اساسی، گندم، برنج، شکر، روغن و سایر کالاها در بندر چابهار از ضرورت‌های مهم است و باید در این زمینه بخش خصوصی و دولتی برای تحقق این مهم ورود کنند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی مسوولان مربوطه ظرفیت ۳۰۰ هزار تنی انبارها به ۷۰۰ هزار تن در چابهار افزایش می‌یابد و شاهد پیشرفت عملیات  تکمیل انبارهای طریق القدس و سایر انبارها هستیم که این نشان دهنده استقبال صاحبان کالا از این بندر برای ورود و خروج کالاست.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران ادامه داد: بندر چابهار به عنوان دروازه ترانزیتی کشور در کریدور بین‌المللی شرق - غرب در زمینه ترانزیت و ترانشیب کالا به بنادر جنوبی کشورهای خلیج فارس ایفای نقش می‌کند و در آینده نقش مهمی در توسعه تجارت دارد.

وی با اشاره به اینکه بندر چابهار به عنوان یکی از بنادر مهم ایران در جنوب کشور از موقعیت راهبردی برخوردار است افزود: دستیابی به آبهای آزاد بین المللی از طریق اقیانوس هند از مهمترین ظرفیت‌های ترانزیتی این بندر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: پهلوگیری نخستین کشتی ۶۰ هزار تنی گندم وارداتی در بندر شهید بهشتی چابهار نشان از اهمیت بالای این بندر برای صادرات و واردات کالاست.

بهروز آقایی با تشریح برخی از اقدامات بندرچابهار، افزود: ورود همزمان ۲ کشتی ۶۰ و ۶۶ هزار تنی کالای اساسی به بندر چابهار جایگاه این بندر را روز به روز برای واردات کالای اساسی بیشتر نمایان می‌کند.

وی ادامه داد: بندر چابهار بدون محدودیت در پذیرش کالا و کشتی است و دستگاه‌های استراتژیک تخلیه و بارگیری به منظور سرعت بخشیدن به روند کار به تجهیزات این بندر اضافه شده و این بندر به استانداردهای بالایی دست پیدا کرده است.