۰ نفر

رییس اتحادیه لوازم خانگی در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح کرد؛

پاسخ به بدعهدی کره با برداشتن تابلوهای ال‌جی و سامسونگ/ چرا محصولات ال‌جی همچنان تبلیغ می‌شود؟

۱۸ دی ۱۳۹۸، ۱۲:۲۲
کد خبر: 408076
پاسخ به بدعهدی کره با برداشتن تابلوهای ال‌جی و سامسونگ/ چرا محصولات ال‌جی همچنان تبلیغ می‌شود؟

رییس اتحادیه لوازم خانگی گفت: انتظار داریم تابلو‌ها و بیلبوردهای ال‌جی و سامسونگ از سطح کشور جمع شود تا با این اقدام پاسخ بدعهدی کره را بدهیم.

اقتصادآنلاین فاطمه اکبرخانی؛ مرتضی میری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین ضمن گلایه از ابقاء تابلوهای دو برند لوازم خانگی کره‌ای بر سردر برخی مغازه‌ها با وجود قطع همکاری ایران و کره، اظهار کرد: شرکت ال‌جی و سامسونگ به طور کامل با ایران قطع همکاری کرده‌اند و با این شرایط از نظر ما لزومی ندارد که تابلوهای این دو برند همچنان در سطح کشور و بر سردر مغازه‌ها یا بیلبورد‌ها باقی بماند.

رییس اتحادیه لوازم خانگی پیشنهاد کرد: در این راستا باید وزارت ارشاد، سازمان زیباسازی شهر و وزارت صمت در جلسه‌ای تکلیف تابلوهای این دو برند را تعیین کنند و انتظار داریم با عکس‌العملی که کره در زمان تحریم‌های علیه ایران انجام داد، تابلوهای ال‌جی و سامسونگ از مغازه‌ها و بیلبوردهای کشور برداشته شوند.

به گفته میری، با باقی ماندن این تابلو‌ها مردم تصور می‌کنند که همکاری ما با کره ادامه دارد، درحالیکه ایران دیگر هیچ ارتباطی با این کشور ندارد و لوازم خانگی‌های ال‌جی و سامسونگ که همچنان در بازارهای ما وجود دارند، به صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند.

او با بیان اینکه برداشتن تابلوهای دو برند پاسخ به بدعهدی و پیمان شکنی کره است؛ خاطرنشان کرد: البته اخیرا دیده شده که برخی از تابلوهای ال‌جی به "جی پلاس" تغییر یافته ولی بیشتر تابلوها همچنان به نام این دو برند کره‌ای است؛ کارخانه‌های ایرانی با تمام تجهیزاتشان روی این دو برند کره‌ای سرمایه‌گذاری کرده بودند ولی کره با آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران، دست ما را در پوست گردو گذاشت.

تبلیغ رایگان محصولات کره‌ای با وجود بدعهدی این کشور!

میری با تاکید بر اینکه اگر در بازار، کالاهای این دو برند دیده می‌شود به معنای ادامه ارتباط ما با کره نیست، گفت: هر دو شرکت تعهد دارند که خدمات پس از فروش محصولات خود را به ما ارائه دهند و این موضوع ارتباطی به باقی ماندن تابلوهایشان در کشور ما ندارد و بلکه این یک تبلیغ رایگان از طرف ما در قبال بدعهدی کره است.

رییس اتحادیه لوازم خانگی در پاسخ به این پرسش که "چرا با وجود عدم همکاری دو کشور، همچنان محصولات ال‌جی در تلویزیون ایران تبلیغ می‌شود؟" بیان کرد: تعدادی از تبلیغات محصولات لوازم خانگی کره طبق قرارداد این کشور با سازمان صداوسیما باقی مانده بود و کره اعلام کرد که حتی با وجود قطع همکاری دو کشور، باید تبلیغ محصولاتشان تا اتمام قرارداد در تلویزیون ایران پخش شود.

میری گفت: به این ترتیب به خاطر جلوگیری از بروز مشکلات حقوقی، تبلیغات ال‌جی تا اتمام زمان قرارداد با این کشور پخش خواهد شد، ولی تاکید می‌کنم که تبلیغ این برند کره‌ای هیچ ارتباطی با گلدیران ندارد و صرفا ادامه قرارداد کره با سازمان صدا و سیماست.