۰ نفر

پایان خرید حمایتی زعفران از کشاورزان

۸ دی ۱۳۹۸، ۱۰:۵۴
کد خبر: 405481
پایان خرید حمایتی زعفران از کشاورزان

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به پایان خرید حمایتی طلای سرخ از کشاورزان گفت:دولت ۵۰ درصد مطالبات کشاورزان را پرداخت کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، علی حسینی وضعیت بازار زعفران را آرام توصیف کرد و گفت: هم اکنون در روزهای پایانی سال میلادی به سر می‌بریم و به همین دلیل بازارهای هدف ما فعال نیستند و امیدواریم که با آغاز سال میلادی جدید صادرات، هم در حوزه زعفران و هم کالاهای دیگر رونق بگیرد.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم زعفران در حال حاضر حداقل بین ۶ تا ۶.۵ میلیون تومان و حداکثر ۹ تا ۱۰.۵ میلیون تومان است که حداقل قیمت زعفران مربوط به زعفران دسته و حداکثر نرخ آن مربوط به نوع سوپر نگین است.

عضو شورای ملی زعفران با اشاره به اینکه قیمت زعفران طی هفته‌های اخیر نوسان جدی نداشته است، افزود: خرید حمایتی زعفران توسط دولت به پایان رسید و در این دوره سازمان مرکزی تعاون روستایی بیش از ۵۰ تن زعفران از کشاورزان خریداری کرد.

حسینی با بیان اینکه بهره برداران تمایل داشتند که خرید زعفران توسط دولت ادامه پیدا کند، گفت: دولت برای این کار نیاز به منابع دارد ضمن اینکه تاکنون حدود ۵۰ درصد مطالبات زعفران کاران پرداخت شده و ۵۰ درصد آن نیز باقی مانده است.