۰ نفر

جزئیات تازه از ۱۲۸۰بنگاه مشکل‌دار

۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۱۳:۲۸
کد خبر: 402556
جزئیات تازه از ۱۲۸۰بنگاه مشکل‌دار

نگاهی به وضعیت بنگاه های مشکل‌دار نشان می دهد از ۱۲۸۱ بنگاه شناسایی شده در سطح کشور، ۵۰ درصد فعال، ۳۷ درصد نیمه فعال و ۱۳ درصد نیز تعطیل هستند.قرارداد ۷۸ درصد کارگران این واحدها نیزموقت است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، آمار بنگاه های مشکل‌دار در دوره های سه ماه یکبار توسط ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به روز رسانی می شود که بر اساس آخرین آمار مربوط به پایان شهریورماه، ۱۲۸۱ بنگاه مشکلدار در کشور شناسایی شده است.

آمار این بنگاه‌ها «از نظر تعداد» به تفکیک ۳۱ استان کشور حاکی از آن است که استان هرمزگان با ۹۸ بنگاه مشکل‌دار در صدر بیشترین بنگاه‌های دارای مشکل قرار دارد.

طبق اطلاعات و آمار به دست آمده، از مجموع بنگاه های مشکلدار ۹۰ درصد بخش خصوصی، ۷ درصد بخش تعاونی، ۲۰۵ درصد دولتی و مابقی مربوط به سایر نهادها و دستگاه ها هستند.

از نظر نوع فعالیت نیز، ۸۸ درصد از بنگاه های مشکلدار در حوزه صنعت، ۶ درصد در حوزه کشاورزی و ۶ درصد در حوزه خدمات فعالیت می کنند.

در بنگاه‌های اقتصادی مشکل دار که عمدتا در سه فعالیت‌ اقتصادی صنعتی، کشاورزی و خدماتی فعالیت می‌کنند، ۱۴۶ هزار نیروی کار مشغول به کار هستند در حالی که این تعداد در بنگاه‌های مشکل دار تا پایان خرداد ماه ۱۴۱ هزار و ۷۴ نفر بود.

8o00AoSFlGL0

از نظر نوع قرارداد نیروی کار مشغول در بنگاه های مشکلدار، آمار نشان می دهد ۷۸ درصد کارگران شاغل در این ۱۲۸۱ بنگاه شناسایی شده به صورت قرارداد موقت مشغول به کار هستند.

همچنین به لحاظ فعال یا راکد بودن بنگاه ها، بر اساس آمار استخراج شده ۵۰ درصد بنگاه های مشکلدار فعال هستند؛ ۳۷ درصد بنگاه های مشکلدار به صورت نیمه فعال به کار خود ادامه می دهند. در عین حال ۱۳ درصد از این بنگاه ها تعطیل شدند.

N9rdxNXaZYa2بر اساس این گزارش، در بین بنگاه های مشکلدار، فهرست بنگاه هایی مشاهده می شود که طی سال های گذشته واگذار شدند. طبق آمار به دست آمده حدود ۴۰ واحد از بنگاه های مشکلدار، آن دسته از بنگاه هایی هستند که پس از واگذاری به بخشی دچار مشکل شدند.