۰ نفر

عضو کمیته ارزى اتاق بازرگانى اعلام کرد؛

انتقاد فعالان بخش خصوصى از ارز ٤٢٠٠تومانى/ افزایش مجددا مراحل ثبت سفارش به یک‌ماه

۲۶ آذر ۱۳۹۸، ۹:۰۷
کد خبر: 402487
انتقاد فعالان بخش خصوصى از ارز ٤٢٠٠تومانى/ افزایش مجددا مراحل ثبت سفارش به یک‌ماه

عضو کمیته ارزى اتاق بازرگانى ضمن انتقاد از ادامه سیاست ارز ٤٢٠٠تومانى در سال٩٩ گفت: با وجود اصلاح قیمت بنزین انتظار وى رود رییس جمهور شجاعت حذف ارز دولت براى سال بعد را به خرج دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین؛ محمد لاهوتى امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانى تهران اظهار کرد: رئیس جمهور در روز ارایه لایحه بودجه سال ۹۹ از افزایش نرخ بنزین با وجود همه مشکلاتی که در این حوزه رخ داد اظهار رضایت کردند؛ اما سوال ما به عنوان بخش خصوصی این است که چرا چنین اقدامى براى ارز دولتى به رغم مشکلات آشکار در ذات این ارز، مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

وى همچنین از نرخ ٨٥٠٠تومانى نیما نیز انتقاد کرد و دامه داد: اگرچه این نرخ هنوز در بودجه به ثبت نرسیده است اما این رقم از سوی رئیس جمهور مطرح شده است و جای سوال دارد که اگر سامانه نیما بر اساس عرضه و تقاضا کار می‌کند، نرخ ۸۵۰۰ تومانی بودجه آن هم به صورت دستوری چگونه محاسبه خواهد شد.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانى تهران به ۸۰ میلیارد دلار تقاضا برای ثبت سفارش در سال ٩٧ به دلیل تفاوت نرخ بازار آزاد با نرخ دولتی اشاره کرد و گفت: با این ارز چند نرخی حتما همان شرایط را در سال ۹۹ هم خواهیم دید همچنین صادرکنندگان نیز قادر به عرضه ارز در نیما نخواهند بود.

لاهوتی با اشاره به مشکلاتی که در پروسه ثبت سفارش طی هفته‌های گذشته رخ داده است، تصریح کرد: اگرچه تا چندی پیش با پیگیری های صورت گرفته پروسه ثبت سفارش به ۵ روز کاری کاهش یافته بود، اما اکنون مجدد موانع پیش روی ثبت سفارش به دلایل متعدد بازگشته و پرونده‌ها معطل می‌مانند و این پروسه اکنون به یک ماه تا ۲۰ روز رسیده و در کنار آن، انواع و اقسام اشکالات نیز بروز کرده است.