۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

گوجه ارزان می‌شود/ میوه شب یلدا به میزان کافی تامین است

۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۳۵
کد خبر: 401751
گوجه ارزان می‌شود/ میوه شب یلدا به میزان کافی تامین است

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از کاهش قیمت گوجه فرنگی در روز‌های آینده خبر داد و تاکید کرد: میوه شب یلدا به میزان کافی تامین است.

اقتصاد آنلاین فرناز حبیبیان؛ اسدالله کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره وضعیت قیمت گوجه در روزهای آینده اظهار کرد: دو نوع گوجه داریم که قیمت آن‌ها متفاوت است؛ قیمت گوجه انباری تا فردا بین 3 تا 5هزار تومان و بوته‌ای از 5 تا 8هزار تومان متغیر است.

او ادامه داد: قیمت گوجه تا حدودی طی دو روز گذشته ارزان شده و اگر این تغییر هنوز در سطح میوه فروشی‌های شهر احساس نمی‌شود به خاطر این است که برخی از خرید‌ها با قیمت بالا بوده و خریدار مجبور است حداقل تا یکی دو روز تا خرید‌های جدید، بار خود را با قیمت قبلی بفروشد اما به محض خرید مجدد قیمت‌های جدید لحاظ خواهد شد.

کارگر درباره گوجه‌های کشت جنوب نیز توضیح داد: در حال حاضر گوجه‌های کشت بوشهر به بازار تهران رسیده و عرضه شده است و نتیجه آن کاهش قیمت این محصول طی دو روز گذشته بوده اما به طور کل از آنجا که گوجه‌های جنوب فعلا به تهران نرسیده و بازار از این محصول یکدفعه اشباع نشده، قیمت‌ها نیز افت چشمگیر نداشته است اما با اعلام نرخ‌نامه‌های جدید خبرهای خوبی برای قیمت این محصول خواهیم داشت.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی افزود: قیمت‌های جدید گوجه یکشنبه و چهارشنبه اعلام می‌شود و فعلا نمی‌توانیم به خاطر وجود بار قبلی در مغازه‌ها آن را اطلاع‌رسانی کنیم اما به طور حتم قیمت‌ گوجه روبه کاهش است.

جزییات قیمت میوه‌های شب یلدا

کارگر همچنین درباره وضعیت میوه در آستانه شب یلدای امسال تاکید کرد: امسال از لحاظ برداشت میوه سال خوبی بود و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم و میوه شب یلدا به وفور عرضه خواهد شد.

او با تشریح قیمت هرکیلوگرم میوه شب چله بیان کرد: قیمت‌ها در مراکز عمده فروشی بر اساس عرضه و تقاضا تعیین و بعد از رسیدن به سطح شهر طبق فاکتور عرضه می‌شود؛ بر این اساس قیمت هر کیلو هندوانه بین 2500 تا 4هزار تومان، انار بین 5 تا 9هزار تومان، پرتقال تامسون شمال 2 تا 4500تومان و سیب قرمز بین 3500 تا 7هزار تومان بر حسب فاکتور خرید و کیفیت محصول متغیر است.

رییس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی گفت: همچنین قیمت خیار رسمی بین 4 تا 7هزار تومان، انگور بی‌دانه قرمز 9 تا 16هزار، خرمالو 7 تا 11هزار، نارنگی 3هزار تا 5500، موز 9500 تا 11500 و لیموشیرین 3هزار تا 5500 تومان در سطح شهر نوسان دارد.

01