۰ نفر

تمدید مهلت بازگشت ارز صادراتی گام مثبتی برای صادرکنندگان

۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۲۲:۴۴
کد خبر: 399214
تمدید مهلت بازگشت ارز صادراتی گام مثبتی برای صادرکنندگان

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به دستور جدید بانک مرکزی برای رفع تعهد ارزی صادرکنندگان گفت: مهلت بازگشت ارز صادراتی سال 97تا پایان دی 98تمدید شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد لاهوتی با اشاره به توافق بانک مرکزی با سازمان امور مالیاتی برای تسهیل در رفع تعهد ارزی صادرکنندگان گفت: براین اساس بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مهلت بازگشت ارز صادراتی را تا پایان دی ماه امسال تمدید کرده است. 

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به فرصت مذکور برای بازگشت ارز صادراتی بیان داشت: تمامی صادرکنندگان سال 97 فرصت دارند تا پایان دی ماه 98 و برای بهره‌مندی از معافیت مالیاتی نسبت به رفع تعهد ارزی و بازگشت ارز حاصل از صادرات اقدام کنند. 

وی با تاکید بر اینکه این مهلت تمدید نخواهد شد، افزود: پس از پایان مهلت مذکور، اطلاعات صادرکنندگان برای اخذ مالیات ارسال می‌شود. 

لاهوتی با بیان اینکه تمدید مهلت بازگشت ارز حاصل از صادرات گام مثبتی برای صادرکنندگان است، گفت: علیرغم این گام مثبت، مشکل زمانی بازگشت وجوه مربوط به مالیات بر ارزش افزوده دریافتی از صادرکنندگان وجود دارد. 

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه استرداد مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان با این روش حدود 6 ماه به طول می‌انجامد گفت: بنابراین خواسته صادرکنندگان این است که موضوع بازگشت مالیات بر ارزش افزوده صادرکنندگان از موضوع رفع تعهد ارزی مجزا شود.