۰ نفر

افزایش قیمت کالاها تا چه میزان مجاز است؟

۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۴۶
کد خبر: 398844
افزایش قیمت کالاها تا چه میزان مجاز است؟

رئیس اتاق اصناف استان تهران اعلام کرد که به دلیل افزایش ۵۰ درصدی قیمت بنزین سهمیه‌ای، افزایش چهار درصدی قیمت کالاها پذیرفته می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، امروز پنجمین اجلاس فصلی اتاق اصناف ایران با حضور رئیسان اتاق اصناف کشور و رئیس سازمان امور مالیاتی برگزار شد و طی این جلسه بحث‌هایی پیرامون اجرای طرح پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان صورت گرفت.

در حاشیه این مراسم قاسم نوده فراهانی - رئیس اتاق اصناف استان تهران - در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حمل و نقل کالاها بیشتر با گازوئیل است که گران نشده است، اظهار کرد: با این وجود قیمت بنزین سهمیه‌ای ۵۰ درصد افزایش داشته است و ممکن است فعالان صنفی و تاجران بار خود را با کامیون یا وانتی حمل کنند و کرایه بیشتری بپردازند.

وی افزود: این فعالان اقتصادی نباید افزایش کرایه را روی هر کالا اضافه کنند، بلکه باید کل افزایش قیمت حمل و نقل را تقسیم بر همه کالاها کنند که محاسبات نشان می‌دهد نهایت افزایش قیمت قابل پذیرش چهار درصد خواهد بود، اما بیشتر از این پذیرفته نمی‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان تهران همچنین در پاسخ به اینکه این افزایش قیمت از چه زمانی اعمال می‌شود، گفت که افزایش قیمت چهار درصدی از همین الان می‌تواند اعمال شود.

نوده فراهانی در ادامه از افزایش ۱۰۰ لیتری سهمیه بنزین خودروهای باربری بنزینی در هفته گذشته خبر داد و گفت که قرار است درصد دیگری به سهمیه آن‌ها اضافه شود تا قیمت‌ها افزایش پیدا نکند.

وی در پایان تاکید کرد که با متخلفان و گران‌فروشان برخورد می‌شود.