۰ نفر

طرح دو فوریتی مجلس برای ممنوعیت افزایش قیمت کالاها و خدمات

۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۵۹
کد خبر: 396924
طرح دو فوریتی مجلس برای ممنوعیت افزایش قیمت کالاها و خدمات

نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی از تقدیم طرح دو فوریتی ممنوعیت افزایش قیمت کالاها و خدمات به هیات رئیسه مجلس خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، احمد بیگدلی ، اظهار کرد:‌ طرح دو فوریتی ممنوعیت افزایش قیمت کالاها و خدمات ناشی از مدیریت مصرف سوخت با ۱۳۰ امضاء تقدیم هیات رئیسه مجلس شد. در این طرح ممنوعیت افزایش قیمت‌ها در پی گرانی بنزین پیش بینی شده است. به خصوص که پس از مصوبه سران قوا در مورد افزایش قیمت بنزین بررسی‌های میدانی حاکی از افزایش افسارگسیخته قیمت‌هاست.

وی یادآور شد: در این طرح به هیات وزیران اجازه داده می‌شود میزان افزایش قیمت کالاها و خدمات را بین ۱۰ تا ۳۰ درصد و به تفکیک کالا و خدمات اعلام کند و اگر بیش از این قیمت‌ها افزایش پیدا کرد جریمه‌ای در نظر گرفته خواهد شد.

بیگدلی یادآور شد: در جزئیات این طرح همچنین آمده که ۱۰۰ درصد درآمد حاصل از افزایش قیمت به مشمولان قانون هدفمندی و ۴۰ درصد از محل صرفه جویی به خانوارهای کم درآمد، بهزیستی و کمیته امداد تعلق گیرد.

بیگدلی با بیان اینکه در پی افزایش قیمت بنزین پیش بینی روزانه ۱۰ تا ۲۰ میلیون لیتر صرفه جویی بنزین می‌شود که با ۶ - ۵ هزار تومان به راحتی قابلیت صادرات دارد، اضافه کرد: در این طرح وزارت نفت، سازمان برنامه و وزارت تعاون نیز مکلف شدند به صورت ماهانه میزان درآمد و واریزی را به مجلس اعلام کنند و علاوه بر این سالانه ۱۰۰ لیتر یعنی هر شش ماه ۵۰ لیتر هدیه بنزین به مردم پیش بینی شده است.