۰ نفر

در هشتمین نشست هیات نمایندگان اتاق بخش خصوصی؛

انتقاد رییس اتاق تهران از شیوه اصلاح قیمت بنزین/ نهایی شدن ساز و کار تهاتر کالا میان ایران و چین

۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۴۰
کد خبر: 395657
انتقاد رییس اتاق تهران از شیوه اصلاح قیمت بنزین/ نهایی شدن ساز و کار تهاتر کالا میان ایران و چین

رییس اتاق بازرگانی تهران ضمن انتقاد از شیوه اصلاح قیمت بنزین از نهایی شدن ساز و کار تهاتر کالا میان ایران و چین خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، مسعود خوانساری رییس اتاق بازرگانی تهران، صبح امروز در هشتمین نشست هیات نمایندگان بخش خصوصی درباره جزییات سفر اخیر هیات اقتصادی به چین توضیح داد: در جریان این سفر موضوع تهاتر کالا میان ایران و چین در دستور کار قرار گرفت و در نهایت این اقدام مهم هم از طریق چین و هم از طریق هنگ کنگ اجرایی خواهد شد.

وی با مثبت شمردن این اقدام ادامه داد: براساس تفاهمنامه‌هایی که در جریان این سفر به امضاء رسید، ساز و کار تهاتر کالا در مرحله نهایی قرار گرفته و اجرایی شدن آن منجر به سرعت و سهولت در اقتصاد ایران خواهد شد.

خوانساری تصریح کرد: چینی ها اعلام آمادگی کرده‌اند که در طرح های زود بازده معدنی و کشاورزی ایران سرمایه گذاری کنند اما به علت شرایط تحریمی این سرمایه گذاری به صورت غیر مستقیم خواهد بود؛ همچنین انجمن مشاغل زودبازده چین هم اعلام آمادگی کرده تا در طرح های نیروگاهی ایران سرمایه گذاری کند.

به گغته او، به زودی آژانس های گردشگری چین، ایران را به عنوان یک مقصد گردشگری به هموطنان خود اعلام خواهند کرد؛ ما تلاش می‌کنیم تا چین سهم بالایی از گردشگران ورودی به ایران را در اختیار داشته باشد، از طرفی با اتاق بازرگانی این توافق صورت گرفته تا کمیته داوری مشترک میان اتاق بازرگانی دو کشور تشکیل شود که اختلافات تجاری دو طرف حل و فصل شود.

خوانساری با اشاره به تلاش چین و روسیه در راستای حذف دلار از مبادلات خود اظهار کرد: در نتیجه این اقدام بدهی های آمریکا به صورت واقعی مشخص شود، افزایش بی سابقه دیون کشورهای غربی مشکلات اتحادیه اروپا، جنگ تجاری چین و امریکا و نیز تصویب اختلافات اروپا با آمریکا منجر به این شده که صندوق بین المللی پول وضعیت اقتصادی را نامطلوب پیش‌بینی کند.

رییس اتاق بازرگانی تهران در بخش دیگری از سخنان خود  با اعلام نارضایتی بخش خصوصی از شیوه اجرای طرح افزایش قیمت بنزین خاطرنشان کرد: دولت طرح های اتاق بازرگانی را ناقص اجرا می‌کند؛ اصلاح قیمت سوخت و حامل‌های انرژی اگرچه مورد تاکید فعالان اقتصادی بوده و اتاق تهران نیز طرحی ارائه داده، اما افزایش قیمت بنزین به شیوه کنونی از سوی دولت منجر به نارضایتی هایی در میان مردم شده است.

او اضافه کرد: طرح‌هایی که از سوی اتاق بازرگانی درباره اصلاح قیمت بنزین ارائه شده بود می‌توانست به شکل صحیح افزایش قیمت را مدیریت کند اما آن طرح با انجام اصلاحاتی از سوی دولت، مردم را دچار مشکل کرده است.

خوانساری در پایان گفت: متاسفانه طرح های ارسالی بخش خصوصی که از پشتوانه کارشناسی برخورددار است بعد از مدتی از سوی دولت به صورت ناقص اجرا می شود و ما مقصر نارضایتی ناشی از آن نیستیم.