۰ نفر

نایب رییس اتاق ایران اعلام کرد:

نیمی از صادرات سال۹۷ به کشورهای همسایه بوده است/ سهم ۲درصدی ایران از تجارت منطقه‌ای

۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۷:۴۹
کد خبر: 395470
نیمی از صادرات سال۹۷ به کشورهای همسایه بوده است/ سهم ۲درصدی ایران از تجارت منطقه‌ای

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: نیمی از صادرات کشور در سال ۹۷ به کشورهای همسایه بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، حسین سلاح‌ورزی در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی کیش در خصوص ویژگی‌های این رویداد گفت: در شرایطی که کشور با برخی محدودیت‌هایی مواجه است برگزاری چنین همایشی با محوریت توسعه تجارت با کشورهای همسایه با نگاه کارافرینی بسیار مهم و قابل توجه است.

وی افزود: آمار تجارت ما در سال۹۷ نشان می‌دهد که حدود نیمی از ۴۴میلیارد دلار صادرات ما به کشورهای همسایه بوده است و می‌توان گفت که شاید یکی از دلایل اصلی تاب‌آوری اقتصاد ما در شرایط تحریم نیز همین ارتباطات بوده است.

سلاح‌ورزی با بیان اینکه از مجموع واردات و صادرات ۱۶کشور همسایه سهم ما تنها دو درصد است، خاطرنشان کرد: اگر هدف‌گذاری کنیم که به منظور رشد اقتصادی این عدد را به ۴درصد برسانیم هم اقدام قابل توجهی خواهد بود.

سلاح‌ورزی با بیان اینکه اتاق بازرگانی هم وظایفی را در جهت توسعه اقتصادی کشور برای خود قائل است، افزود: امسال تصمیم گرفتیم با شبکه‌‌ای گسترده‌ در این رویداد شرکت کنیم و تمرکز خود را بر ارتباطات با کشورهای همسایه خواهیم گذاشت.

وی در پایان به همزمانی این رویداد با هفته کارآفرینی در بیش از ۱۷۰کشور دنیا اشاره کرد و گفت: هدف اصلی این رویدادها به اشتراک گذاشتن تجربیات کارآفرینان بزرگ با افراد علاقه‌مند است که در این نمایشگاه‌ هم پنل تخصصی با محوریت کارآفرینی برگزار خواهد شد.