۰ نفر

اسامی واردکنندگان تجهیزات پزشکی با ارز دولتی اعلام نشد

۱۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۱۹
کد خبر: 391876
اسامی واردکنندگان تجهیزات پزشکی با ارز دولتی اعلام نشد

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع کنندگان تجهیزات پزشکی با گلایه از بانک مرکزی گفت: ما بارها از دوستان بانک مرکزی درخواست کرده‌ایم تا لیست افرادی که در صنف ما ارز دولتی دریافت کرده اند را اعلام کنند ولی تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، قاسم نوده فراهانی، با اشاره به اعمال محدودیت‌هایی برای تخصیص ارز دولتی اظهار کرد: علی‌رغم آنکه بخشی از تجهیزات پزشکی مورد نیاز کشور از خارج باید تامین شود و البته ارز دولتی نیز به آن اختصاص داده نمی‌شود و واردات این اقلام با ارز نیمایی صورت می‌گیرد، ولی خوشبختانه کمبود خاصی در تامین نیازهای جامعه برای تجهیزات پزشکی وجود ندارد.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع‌کنندگان تجهیزات پزشکی در خصوص ارز 4200 تومانی داده شده به برخی وارد کنندگان تجهیزات پزشکی و توزیع این تجهیزات با قیمت آزاد در بازار گفت: این درست است که تعدادی از همکاران ما ارز 4200 تومانی دریافت کردند لذا این افراد باید بر اساس ضوابط و مقررات، پاسخگوی ارز دولتی که دریافت کرده‌اند باشند.

وی ادامه داد: متاسفانه علی‌رغم آنکه ما به عنوان اتحادیه مربوطه، بارها از دوستان بانک مرکزی درخواست کرده‌ایم تا لیست افرادی که در صنف ما ارز دولتی دریافت گرفته‌اند را اعلام کنند ولی تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

فراهانی خاطرنشان کرد: در صورت اعلام لیست دریافت کنندگان ارز دولتی برای واردات تجهیزات پزشکی، ما می‌توانیم نسبت به قیمت عرضه تجهیزات وارد شده با ارز دولتی به بازار کنترل داشته باشیم ولی این کنترل تا زمانی که لیست مذکور به دست ما نرسد امکان‌پذیر نیست.