۰ نفر

میز تحریر مناسب کدام است؟

۱۳ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۳۶
کد خبر: 385516
میز تحریر مناسب کدام است؟

امروزه دراز کشیدن جلوی تلویزیون و انجام تکالیف مدرسه یا مطالعه به روش بیشتر کودکان دهه 60 منسوخ شده است و از طرف والدین و دانش آموزان پذیرفتنی نیست.

 

 البته که در این روش هیچ حالت ارگونومیکی رعایت نمی شود و تمرکز کمی هم به تکالیف  معطوف می شود. داشتن میز تحریر استاندارد و مطابق سلیقه بچه ها می تواند نقش مهمی در پشت میز نشستن آن ها داشته باشد و تمرکز نسبی خوبی را بر فعالیت آنان حاکم نماید. به بررسی ویژگی های یک میز تحریر مناسب می پردازیم تا اگر در روزهای  ابتدایی سال تحصیلی، قصد خرید میز تحریر را دارید بتوانید یک خرید خوب داشته باشید.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، برای انتخاب جنس میز تحریر بهتر است بدانید میز های چوبی یا با روکش چوب بهترین انتخاب برای میزهای کار هستند، روی این میزها مشکل  سر خوردن کتاب را ندارید و  از مقاومت زیادی نیز برخوردارند؛ میز تحریر لمینت یا ام دی اف نیز که در آن یک  سطح پلاستیکی درون هسته چوبی قرار دارد بسیار مقرون به صرفه و با دوام و دارای طرح ها و زمینه های رنگی وسیعی است که سلایق بسیاری را پوشش می دهد.

اندازه میز تحریر با توجه به جثه هر فرد تعیین می شود بنابراین مدلی را تهیه کنید که هنگامی که فرزندتان پشت آن می نشیند  بدون این که به بدنش فشار اضافی وارد شود، دست هایش روی میز قرار بگیرد؛ به صورتی که مچ و آرنج در امتداد هم باشد و آرنج و بازو یک زاویه حدود 110 درجه ایجاد کند. اگر ارتفاع میز تحریر انتخابی شما از این استاندارد کوتاه تر باشد، دست ها به سمت پایین آویزان و در نتیجه سر و گردن کودک اذیت می شود. اگر هم از این حالت بلندتر باشد، باعث می شود که شانه بالاتر قرار بگیرد که باز هم در دراز مدت باعث درد کتف و شانه می شود. حواستان باشد وقتی کودک پشت میز می نشیند، ارتفاع آن بین کمر و قفسه سینه اش باشد همچنین بدون قوز کردن بتواند آرنج خود را روی میز قرار دهد و شانه های خود را به جلو بدهد. همچنین باید  بتواند پاهای خود را صاف روی زمین بگذارد.

برای ساخت میز تحریر باید طول میز را بین۷۰  تا ۱۵۰  سانتی متر ، عمق صفحه میز بین ۶۰ تا ۷۵ سانتی متر و ارتفاع میز از زمین بین ۷۷ تا ۷۳ سانتی متر در نظر بگیرید و در صورتی که نیاز دارید از پایه یا چرخ استفاده کنید باید ارتفاع چرخ یا پایه را به ارتفاع میز اضافه کنید. ضخامت مناسب صفحه میز تحریر حداقل ۱۶ میلی متر است و در صورت تمایل می‌توانید صفحه را به‌صورت دوبله بسازید که ضخامت آن به ۳۲ میلی متر افزایش یابد.

اگر فضای اتاق تان کوچک است یا کتابخانه‌ای به صورت مجزا ندارید، در هنگام خرید به میزهای تحریر که دارای کتابخانه هستند، توجه داشته باشید.

میز تحریر بهتر است جدا از میز رایانه یا لپ تاپ باشد اما اگر به هر دلیلی می خواهید از یک میز برای مطالعه و رایانه استفاده کنید دقت کنید سطح رویه میز باید بزرگ تر باشد.