۰ نفر

رشد 25درصدی روابط تجاری سوریه و ایران در سال جاری

۳ مهر ۱۳۹۸، ۲:۲۳
کد خبر: 383171
رشد 25درصدی روابط تجاری سوریه و ایران در سال جاری

دبیر ستاد مشترک اقتصادی ایران و سوریه گفت: در 5ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 25درصد روابط تجاری بین دو کشور ایران و سوریه توسعه یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محمد دانایی‌فر امروز در نشست کمیته مشترک اقتصادی ایران و سوریه که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: در 5 ماه ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 25 درصد روابط تجاری بین دو کشور ایران و سوریه توسعه یافته است که این موضوع نشانگر تلاش اتاق‌های بازرگانی دو کشور برای توسعه همکاری‌ها است. 

وی بیان داشت: تجربه سال‌ها کار با عراق نشان می‌دهد که هر جا به بخش خصوصی اصالت داده شده‌اند روابط تجاری هم توسعه و رونق بیشتری داشته است.

دبیر ستاد مشترک اقتصادی ایران و سوریه  اظهار داشت: توصیه ما تنوع بخشی روابط تجاری با سوریه است که یکی از زمینه‌های توسعه همکاری فعالیت در زمینه بخش‌های نفت و انرژی و معدن است.

دانایی‌فر در ادامه با بیان 3 توصیه برای توسعه همکاری های تجاری بین ایران و سوریه بیان داشت: شرکت‌های ایرانی در راستای معرفی خود به وزارتخانه‌های مختلف سوری خود را در سوریه رجیستر شوند. 

وی افزود: برای توسعه همکاری بین دو کشور ایجاد شرکت‌های مشترک در بخش‌های مختلف اقتصادی از جمله نفت و معادن توصیه می‌شود. 

دانایی‌فر اظهار داشت: توصیه سوم این است که اتحادیه و انجمن نفت در ساختمانی که به همت اتاق ایرانی در دمشق خریداری شده است دفتری راه‌اندازی کند تا از این طریق ارتباطات با وزارت‌خانه‌ها آسان‌تر شود.