۰ نفر

رئیس کل گمرک ایران؛

استقرار پلیس در گمرک نباید خللی به تجارت وارد کند

۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۴۶
کد خبر: 379358
استقرار پلیس در گمرک نباید خللی به تجارت وارد کند

رئیس کل گمرک ایران با تاکید بر اینکه نباید استقرار پلیس در گمرکات، خللی در امر تجارت کشور ایجاد کند، گفت: امید است با اجرای این فرمان، عرصه بر کسانی که تجارت غیر رسمی داشتند، تنگ شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، مهدی میراشرفی در آئین افتتاح رسمی استقرار پلیس امنیت اقتصادی ناجا در مبادی رسمی ورود و خروج کالا، اظهار داشت: نقش تجارت در اقتصاد و تولید ناخالص داخلی کشور به عنوان پیشران در رشد اقتصادی و رونق تولید، موثر است.

رئیس کل گمرک ایران ادامه داد: طبق بررسی های انجام شده هزینه هر یک روز معطلی کالا در اماکن گمرک و غیرگمرکی، برابر با یک درصد افزایش قیمت تمام شده کالا است.

وی با اشاره به وضعیت تسهیل تجارت در دنیا خاطرنشان کرد: موضوع هماهنگی مدیریت واحد مرزی و یکپارچه شدن سامانه های تجارت، حلقه مفقوده ای بود که با اجرای فرمان مقام معظم رهبری برای استقرار پلیس در مبادی مرزی می توان امیدوار بود ناهماهنگی ها و هزینه تحمیل شده به تجارت، به حداقل برسد.

میراشرفی همچنین با اشاره بر لزوم فاصله گرفتن از کنترل های مزاحم اظهار داشت: باید به سمت کنترل های غیرمزاحم حرکت کنیم که بر اساس طرح استقرار پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، نیروی ناجا برای کاهش پدیده قاچاق در ۱۳ مرز مجاز کشور، شامل ۹ مرز دریایی، یک مرز هوایی و ۳ مرز زمینی مستقر می شود.

لازم به ذکر است؛ مقرر شده پلیس در ۹ مرز مجاز دریایی مانند گناوه، بوشهر، رجایی، قشم، دیلم و خرمشهر، یک مرز مجاز هوایی فرودگاه امام خمینی و سه مرز زمینی بازرگان، باشماق و پرویزخان مستقر شود.