۰ نفر

مراکز فروش دفترچه‌های مشق ارزان اعلام شد

۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۴۲
کد خبر: 378194
مراکز فروش دفترچه‌های مشق ارزان اعلام شد

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: نمایشگاه‌های مهر از پانزدهم شهریور ماه با هدف تامین لوازم التحریر مورد نیاز دانش آموزان با قیمت‌های مناسب آغاز به کار می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، عباس قبادی گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، زمان برگزاری نمایشگاه‌ها در سراسر کشور یکسان نیست و مسئولیت در این حوزه به عهده استانداری هاست و به فراخور وضعیت هر استان، مسئولان شرایط برگزاری نمایشگاه را تدوین می‌کنند.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه لوازم التحریرمورد نیاز در سال جاری در پرمصرف‌ترین ماه سال یعنی مهر تأمین شده است، ادامه داد: اقدامات لازم در این حوزه انجام شده است و به دنبال تأمین منابع مالی مناسب بانکی با کمترین سود و بهره برای تداوم روند تولید در سال جاری هستیم.

وی در خصوص دفاتر ارزان‌قیمت دولتی نیز گفت: ۱۵ میلیون دفترچه با ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی تولید شده است که این حجم دفترچه در شبکه‌های منتخب و در میان گروه‌های منتخب توزیع خواهد شد.

قبادی در توضیح این مطلب ادامه داد: بیش از ۲ میلیون و سیصد هزار دفترچه به اعضای تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق می‌گیرد و در عین حال برای ۱۰ استان کمتر برخوردار، ۵۰ درصد از دفاتر دولتی تخصیص داده می‌شود.

به گفته وی استان‌های کردستان، لرستان، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان، چهار محال و بختیاری، خراسان جنوبی، ایلام، بوشهر، هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد از جمله این استان‌ها هستند.

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: توزیع دفاتر در این استان‌ها با هماهنگی وزارت آموزش و پرورش و بر حسب تعداد دانش آموزان این مناطق صورت می‌گیرد تا این افراد بتوانند با قیمت‌های ترجیحی نیاز خود را تأمین کنند. وی گفت: دفترچه‌های باقیمانده در سایر استان‌ها بر حسب تعداد دانش اموزان به تعاونی‌ها و فروشگاه‌های منتخب داده می‌شود تا از بازار ازاد سر درنیاورند.

قبادی تاکید کرد: نظارت لازم در این حوزه در حال انجام است.