۰ نفر

قائم مقام وزیر صنعت در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

تغییر قیمت روغن فعلا در دستور کار نیست/ قیمت مرغ را متعادل خواهیم کرد

۹ شهریور ۱۳۹۸، ۱۳:۱۹
کد خبر: 377418
تغییر قیمت روغن فعلا در دستور کار نیست/ قیمت مرغ را متعادل خواهیم کرد

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی گفت: تغییر قیمت روغن فعلا در دستور کار وزارت صنعت نیست اما قیمت مرغ را متعادل خواهیم کرد.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ حسین مدرس خیابانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با اشاره به اعتراض کارخانه‌های روغن نسبت به پایین بودن قیمت اظهار کرد: به 20کالا که روغن نیز جزو آن‌ها است ارز 4200تومان تعلق می‌گیرد و ما فعلا در حال قیمت‌گذاری تثبیتی برای این کالا هستیم؛ اگر کارخانه‌ها به قیمت اعلامی اعتراض داشتند باید اسناد و مدارک خود را به وزارت صنعت ارائه دهند تا موضوع بررسی شود.

وی ادامه داد: مسیر تغییر قیمت کالا‌ها بسته نیست و هر جا سازمان حمایت حس کند قیمت‌ها منطقی نیست بازنگری خواهد کرد اما فعلا تغییر بهای روغن در دستور کار این سازمان نیست.

مدرس خیابانی همچنین درباره آینده قیمت مرغ تاکید کرد: در حال حاضر عرضه مرغ به میزان تقاضا نیست؛ مقداری از این تقاضا‌‌ به خاطر آغاز ماه محرم به وجود آمده و مقداری دیگر از گوشت قرمز به مرغ منتقل شده است.

قائم مقام وزیر صنعت در امور بازرگانی اضافه کرد: بنابراین اگر عرضه و تقاضا مرغ در بازار به تعادل برسد، مازاد آن را جمع و ذخیره‌سازی و در نهایت قیمت را متعادل خواهیم کرد.

مدرس خیابانی درباره قیمت رب نیز اظهار کرد: با ارزان شدن قیمت گوجه فرنگی از کارخانجات و تعاون روستایی تعهد گرفتیم که گوجه فرنگی مازاد را از بازار جمع کنند؛ در حال حاضر در محاسبات سازمان حمایت کاهش قیمت گوجه فرنگی لحاظ و قیمت رب هم حدود 3هزار تومان ارزان شده است به طوریکه متناسب با قیمت فعلی گوجه فرنگی باشد.

او افزود: تطابق قیمت رب با بهای فعلی گوجه‌فرنگی کمی زمان‌بر است چراکه برخی کارخانه‌ها گوجه‌فرنگی گران خریده‌اند.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اولویت صادراتی ایران به 15کشور بیان کرد: در حال حاضر میزان صادرات ما به کشورهای همسایه تنها 2درصد نیاز آن‌ها است، اما هدف‌گذاری کرده‌ایم که این میزان را به 5درصد ارتقا دهیم.