۰ نفر

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی:

افزایش تقلب در بازار لوازم خانگی

۲۲ مرداد ۱۳۹۸، ۹:۱۸
کد خبر: 373207
افزایش تقلب در بازار لوازم خانگی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی از افزایش تقلب در بازار لوازم خانگی خبر داد و گفت: افراد سودجو با تغییر برند کالا‌های مرغوب ایرانی آن‌ها را با قیمت بالا و به اسم خارجی عرضه می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، این روز‌ها بازار لوازم خارجی بسیار گرم است و تبلیغات زیادی هم از سوی افراد عرضه کننده این کالا‌ها صورت می‌گیرد.

این تبلیغات در حالی صورت می‌گیرد که واردات لوازم خانگی از سال گذشته به کشور برای حماتی از تولید داخلی ممنوع شده است و این کالا‌ها از مبادی غیر رسمی وارد کشور می‌شوند و به راحتی به فروش می‌رسند که برای تولید داخل آفت بزرگی محسوب می‌شوند.

این کالا‌ها از مرز‌های غربی کشور به روش‌های گوناگون وارد می‌شوند البته ناگفته نماند که برخی از کالا‌هایی که به اسم خارجی عرضه می‌شوند، کالا‌های ایرانی هستند که با تغییر برند، به اسم کالای خارجی به فروش می‌رسند.

در این باره مرتضی میری رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی درباره عرضه کالای قاچاق در بازار اظهار کرد: این موضوع دو بخش دارد، بخش اول مربوط به کالا‌های خارجی است که به صورت قاچاق وارد و عرضه می‌شود و بخش دوم کالا‌هایی هستند که در آن‌ها تقلب صورت می‌گیرد بدین صورت که کالای مرغوب ایرانی را انتخاب کرده و با تغییر برند، آن‌ها را به عنوان کالای خارجی به فروش می‌رسانند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی افزود: افراد متخلف در انبار‌هایی که در اختیار دارند برند‌هایی کالا‌ها را تغییر می‌دهند به گونه‌ای که مصرف کننده قادر به تشخیص آن نیست و نکته مهم‌تر این است که جنس ایرانی که قیمت آن ارزان‌تر است را با قیمت بالاتر به اسم خارجی عرضه می‌کنند.

میری درباره اینکه اتحادیه چه برخوردی با متخلفان کرده است گفت: بسیاری از این کالا‌ها از طریق پیامک و فضای مجازی به فروش می‌رسد که ما هیچگونه دسترسی به فروشندگان آن‌ها نداریم و برخورد با آن‌ها نیازمند عزم ملی دستگاه‌های مختلف است.

وی با اینکه اگر این کالا‌ها در سطح فروشگاه‌های مجاز عرضه شود حتما با آن‌ها برخورد می‌کنیم، ادامه داد: مردم حتما کالا‌های خود را از فروشگاه‌های مجوز دار و با فاکتور خریداری کنند تا در صورت تخلف به آن رسیدگی شود.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تاکید کرد: در صورت شکایت از واحد صنفی، فروشنده موظف است کالای اصلی را به خریدار تحویل دهد در غیر این صورت به تعزیرات معرفی و ۲ تا ۴ برابر قیمت کالا جریمه می‌شود.