۰ نفر

چگونه برای کسب‌وکار خود شریک مناسب پیدا کنیم؟

۸ مرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۳۲
کد خبر: 370130
چگونه برای کسب‌وکار خود شریک مناسب پیدا کنیم؟

هنگامی که شما کسب‌وکاری را در ابتدا شروع می‌کنید، ممکن است تمام تخصص‌های لازم برای آن را نداشته باشید. این واقعیتی است که ما در حال ورود به دنیایی هستیم که یک فرد به تنهایی و بدون داشتن اطلاعات، ارتباطات و سرمایه لازم نمی‌تواند کسب‌وکار موفقی داشته باشد. پس در شروع کار، دو راه پیش رو دارید: یا کسب‌وکارتان را به تنهایی شروع کنید یا آن را همراه با یک شریک تجاری شروع کنید.

چرا شراکت در کسب‌وکار لازم است؟

شراکت، تمام زمینه‌هایی را که ما بتوانیم کسب‌وکاری راه‌اندازی کنیم و در آن فعالیت داشته باشیم را شامل می‌شود. در ابتدای شروع کسب‌وکار، خواهیم دید که با وجود رقبای حرفه‌ای، داشتن شریک کاری امری انکارناپذیر است. بنابراین اگر در چنین بازار رقابتی احساس کنیم این نیاز وجود دارد که کسب‌وکارمان را گسترش دهیم یا برنامه بلندمدت‌مان نیازمند جذب سرمایه و تخصص بیشتری است، هر چه زودتر به سمت شراکت برویم درصد موفقیت‌مان بیشتر خواهد بود.

شریکی انتخاب کنید که مکمل یا نیمه گمشده کسب‌و‌کار شما باشد

داشتن مهارت‌های متفاوت در کنار ارزش‌ها و انتظارات مشابه برای مشارکت، می‌تواند نیروی محرکه‌ای برای موفقیت‌تان باشد. واقعیت این است که کسب‌وکاری موفق است که شرکای آن دارای مجموعه مهارت‌های مختلف و مکمل هم باشند. هر چه مهارت‌های شرکا متفاوت باشد، تقسیم وظایف و قدرت میان آن‌ها شفاف‌تر و با سوء‌تفاهم کمتری صورت می‌گیرد. به‌عنوان‌مثال، اگر شریکی از تفکر خلاقانه برخوردار باشد، شریک دیگر می‌تواند در نقش مدیر و اجراکننده‌ای خوب ظاهر شود و برنامه‌ریزی و نظم خوبی را برای کسب‌وکارشان به ارمغان آورد. پس به‌دنبال شریکی باشید که حداقل مهارت‌های خودش را قبل از شروع کسب‌وکارمحک زده باشد. برای انتخاب شریک، توانایی انجام وظایف برای ساعت‌های طولانی، تمایل و اشتیاق به یادگیری مهارت‌های جدید و سروکار داشتن با ایده‌ها موارد بسیار مهمی است.

دوستی به جای خود اما همه‌چیز را روی کاغذ بیاورید!

برای رسمیت بخشیدن به شراکت، داشتن توافقنامه‌ای اصولی و حقوقی به شروع حرفه‌ای کسب‌وکارتان کمک می‌کند. بنابراین باید بدون‌ توجه به اینکه شریک‌تان چه کسی است حتما به کمک مشاور حقوقی یک قرارداد مشارکت مدنی تنظیم کنید. مشاور حقوقی می‌تواند به شما در شناسایی مسائل احتمالی و ارائه راه‌حل‌ها کمک کند، در نظر داشته باشید که باید قبل از امضای قرارداد مشارکت مدنی، اسناد مشارکت و نکات حقوقی قرارداد مشارکت را به دقت بخوانید و مسئولیت قرارداد را به‌عهده بگیرید و به‌طور کامل درک کنید که این قرارداد چگونه کسب‌وکار شما را کنترل می‌کند.

آگاهی کافی از مسائل حقوقی شراکت ندارم، راه حل چیست؟

سامانه خدمات حقوقی آنلاین وینداد با استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز، خدمات حقوقی منحصر به فرد، مقرون به‌صرفه و کاربردی را در بستر فضای آنلاین به فعالین اقتصادی وکسب‌وکار‌های کوچک و بزرگ که قصد شراکت و همکاری را دارند، ارائه می‌کند.

تیم حقوقی وینداد با توجه به شناختی که از فضای اقتصادی و تجارت ایران دارد، مشکلات و نیاز های این حوزه را شناسایی کرده و سامانه‌ای آنلاین برای دسترسی بهتر به خدمات حقوقی پیاده‌سازی نموده‌است.

پس اگر به دنبال ساختن پایه‌هایی محکم برای کسب‌وکار خود هستید، تعهدات و مسئولیت‌های طرفین بر روی کاغذ بیاورید و این امر تنها با امضای یک قرارداد جامع و محکم امکان پذیر خواهد بود. خبر خوب این است که هم‌اکنون می‌توانید نمونه قرارداد مشارکت مدنی را از بانک نمونه قرارداد‌ وینداد به همراه آموزش آماده به ماده دریافت کنید و فقط بر روی رشد کسب‌وکار خود تمرکز کنید.