۰ نفر

دلالی با شایعه مرغ 15هزار تومانی

۷ مرداد ۱۳۹۸، ۶:۴۰
کد خبر: 369721
دلالی با شایعه مرغ 15هزار تومانی

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی مشهد گفت: در حال حاضر قیمت مرغ 13 هزار و 200 تومان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ولی الله کاشکی با اشاره به برخی شایعات در مورد قیمت مرغ اظهار کرد: قیمت مرغ 15 هزار تومان نیست و در حال حاضر 13 هزار و 200 تومان است، این‌ها شایعاتی است که دلالان مرغ برای تخریب این بازار انجام می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه بزرگترین مشکل صنعت طیور، نقدینگی است، افزود:  دو سال گذشته و در اواخر سال 95 یک مرغداری با ظرفیت 20 هزار مرغ با 70 میلیون تومان اداره می‌شد اما در حال حاضر این رقم به 300 میلیون رسیده و مرغداران به دلیل کمبود نقدینگی سالن‌های خود را به دلالان واگذار می‌کنند.

90 درصد مشکلات مرغداران با رفع کمبود نقدینگی توسط دولت رفع می‌شود

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی مشهد بیان کرد: زمانی که مرغداری‌ها به دلالان واگذار می‌شود، کیفیت مطلوب رعایت نمی‌شود در صورتی که دولت مشکل نقدینگی را حل کند، 90 درصد مشکلات برطرف خواهد شد.

کاشکی خاطرنشان کرد: ما در اتحادیه هر روز قیمت مرغ زنده را رصد و عوامل موثر بر قیمت آن نیز بررسی می‌شود، اکنون قیمت مرغ زنده 9500 تومان است و مرغ آماده طبخ باید با قیمت 13000 هزار تومان عرضه شود اما دلالان سبب بالا و پایین شدن قیمت می‌شوند اما این اتفاق مقطعی است و جای نگرانی نیست.

وی اضافه کرد: ما باید تعادلی را در قیمت مرغ ایجاد کنیم تا قیمت آن تثبیت شود، مرغداران و تولیدکنندگان به دنبال گرانی قیمت مرغ نیستند بلکه به دنبال ثبات قیمت هستند و اگر ثبات ایجاد شود که خوشبختانه تاکنون ایجاد شده قیمت مرغ باید بین 12 تا 13 هزار تومان باشد.

رئیس اتحادیه مرغداران مرغ گوشتی مشهد تصریح کرد: در حال حاضر مشکلاتی همچون حمل‌ونقل وجود دارد که در اثر آن مرغداران پول خرید دان را پرداخت کرده اما دان مصرفی با تاخیر به دست آنان می‌رسد و این امر سبب ایجاد مشکلاتی در این حوزه می‌شود.