۰ نفر

رییس اتاق تهران اعلام کرد؛

تشریح ٣راهکار بخش خصوصى براى اصلاح ساختار بودجه/ پیش بینى ١٥٠هزار میلیارد کسرى بودجه ٩٨

۲۵ تیر ۱۳۹۸، ۹:۴۱
کد خبر: 366804
تشریح ٣راهکار بخش خصوصى براى اصلاح ساختار بودجه/ پیش بینى ١٥٠هزار میلیارد کسرى بودجه ٩٨

رییس اتاق بازرگانى اتاق تهران با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال بین ١٠٠ تا ١٥٠ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشته باشیم، ٣راهکار براى اصلاح ساحتار بودجه ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، مسعود خوانسارى امروز در نشستى با فعالان بخش خصوصى اظهار کرد: نگران هستیم که کسری بودجه سال ٩٨ از محل منابع بانک مرکزی یا فشار مالیاتی بر بنگاه‌ها تامین شود.

وى با ارائه راهکارهاى اصلاح ساختار بودجه بیان کرد: رییس اتاق تهران با ارائه ٣ راهکار برای اصلاح بودجه گفت: سالانه ٨٩٠ هزار میلیارد تومان یارانه مستقیم و پنهان پرداخت می‌شود که اگر بخواهیم آن را به طور سرانه تقسیم کنیم بیش از یک میلیون تومان در ماه می‌شود.

خوانسارى ادامه داد: یارانه بنزین، گاز و گازوییل سالیانه حدود ٥٨٠ میلیارد تومان است که می‌توان با حذف آن، این رقم را به طور مستقیم به افراد جامعه پرداخت کرد.

رییس اتاق تهران درباره دومین راه اصلاح ساختار بودجه تصریح کرد: بودجه عمومی‌دولت حدود ٤٠٠ هزار میلیارد تومان است ولی بودجه شرکت‌های دولتی بیش از هزار و ٢٧٧ هزار میلیارد تومان است، این شرکت‌ها به نوعی حیات خلوت دولت هستند و پیشنهاد ما حذف ١٠ درصدی بودجه آنها است.

او اضافه کرد: سومین راهکار برای اصلاح بودجه حذف ارز ٤٢٠٠ تومانی است، این ارز رانتی را ایجاد می‌کند و بین همه توزیع نمی‌شود و باعث خروج سرمایه از کشور خواهد شد.

به گفته این فعال بخش خصوصى، در عین حالی که برای خوراکی‌ها ارز ٤٢٠٠ تومانی پرداخت شده ولی تورم یکساله خوراکی ‌ها تا پایان خرداد ٥٦.٦ درصد بوده است.

خوانسارى در پایان درباره برخورد با رمزارزها خاطرنشان کرد: باید هرچه سریعتر به این موضوع بپردازیم، البته متاسفانه دیر اقدام کردیم زیرا دستگاه‌های استخراج زیادی با ارز وارد کشور شده و اگر لازم است باید تعرفه ای را برای برق مصرفی آن تعیین کنیم.