۰ نفر

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

قاچاق پوشاک به کشور ۱۰۰میلیون دلار کاهش یافت

۱۳ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۲
کد خبر: 364372
قاچاق پوشاک به کشور ۱۰۰میلیون دلار کاهش یافت

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه طرح مبارزه با قاچاقچیان پوشاک علاوه بر تهران به طور همزمان در ۸ استان اجرا شده است،گفت:قاچاق پوشاک به ۱۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از صدا و سیما، حمیدرضا دهقان نیا، سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش قاچاق روزانه پنج میلیون لیتر سوخت از کشور هستیم.

وی میزان مصرف پوشاک کشور را سالانه ۸ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: از این میزان پنج و نیم میلیارد دلار در داخل کشور تولید و مابقی آن برآورد قاچاق است.

دهقان نیا افزود: ۱۱۴ واحد تجاری متخلف در زمینه عرضه پوشاک قاچاق در مجتمع‌های تجاری تهران شناسایی شدند و با تشکیل پرونده‌های متخلفان ۲۰۰ میلیارد تومان جریمه در نظر گرفته شد.

وی گفت: با اقدامات صورت گرفته قاچاق پوشاک به کشور ۱۰۰ میلیون دلار کاهش یافته است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: طرح مبارزه با قاچاقچیان پوشاک علاوه بر تهران به طور همزمان در هشت استان کشور اجرا شده است.

حجم ورودی و خروجی قاچاق از کشور ۱۳ میلیارد دلار بود

دهقان نیا افزود: بر اساس برآوردهای صورت گرفته در سال ۹۶، حجم ورودی و خروجی قاچاق از کشور ۱۳ میلیارد دلار بود.

وی با اشاره به تشکیل ۱۵ هزار و ۱۰۴ پرونده قاچاق به ارزش شش هزار و ۵۴۴ میلیارد ریال در دو ماهه اول امسال گفت: ۴۵ درصد این پرونده‌ها از نظر ارزش محموله کشف شده یا سازمان یافتگی قاچاق، پرونده‌های مهم بوده است.

دهقان نیا افزود: سامانه جریمه هوشمند ناوگان فاقد بارنامه هم اکنون در ۳۵ محور کشور در حال فعالیت است.

مدیرکل مبارزه با قاچاق سازمان تعزیرات هم در این برنامه گفت: امسال برای متخلفان ۴۲ برند پوشاک محرز قاچاق در استان‌های تهران و البرز پرونده تشکیل شده است.

عبدالمجید اجتهادی با بیان اینکه در زمینه قاچاق پوشاک امسال ۸۵۰ پرونده تشکیل شده است افزود: پارسال پنج هزار پرونده برندهای محرز قاچاق تشکیل و منجر به صدور رأی شد.

قاچاق ۱۹ هزار گوشی مسافری توسط یک نفر به کشور

وی گفت: در پرونده‌ای یک نفر ۱۹ هزار گوشی مسافری را وارد کرده بود که بر اساس حکم صادره؛ دو و نیم میلیارد تومان جریمه آن هفته گذشته دریافت شد.

اجتهادی افزود: پرونده‌هایی در زمینه قاچاق گوشی تلفن همراه مسافری در سازمان تعزیرات تشکیل شده که صاحبان آنها هیچ سفر خارجی نداشته اند.

وی گفت: برآورد مشخصی از قاچاق عمده کالا از مبادی رسمی کشور وجود ندارد.

مدیرکل مبارزه با قاچاق سازمان تعزیرات افزود: پارسال ۲۷ درصد از جرایم تعیین شده در پرونده‌های سازمان تعزیرات حکومتی وصول شد.

اجتهادی افزود: در سال ۹۷ - ۸۰ هزار پرونده در سازمان تعزیرات حکومتی تشکیل شد که حجم پرونده‌های زیر ۱۰ میلیون تومان به شدت کاهش یافته بود.

وی گفت: در حالی که در سال ۹۵ دو درصد پرونده‌ها بالای ۱۰۰ میلیون تومان بود، این میزان در سال ۹۷ به هفت درصد افزایش یافت.