۰ نفر

کاهش تولید لوازم خانگی در سال ۹۷

۱۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۷:۴۸
کد خبر: 358075
کاهش تولید لوازم خانگی در سال ۹۷

بررسی آمارهای منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص برخی کالاهای منتخب صنعتی نشاندهنده کاهش تولید انواع لوازم خانگی در سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶ است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، برپایه این آمارها، پارسال ۷۶۹ هزار و ۲۰۰ دستگاه تلویزیون در کشور تولید شد که در مقایسه با تولید یک میلیون و ۱۱۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه در سال ۹۶ کاهش ۳۱.۱ درصدی داشته است.

در ۱۲ ماهه پارسال ۹۶۱ هزار و ۶۰۰ دستگاه انواع یخچال و فریزر در کشور تولید شد که افت ۱۲.۷ درصدی در مقایسه با سال ۹۶ را نشان می‌دهد.

در این مدت ۵۹۳ هزار و ۱۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی و ۷۴۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه کولر آبی تولید شد که به ترتیب کاهش ۳۹.۴ درصدی و ۴.۸ درصدی داشته است.

برپایه این گزارش، در اسفند ماه پارسال ۴۸ هزار و ۵۰۰ دستگاه تلویزیون و ۸۱ هزار و ۸۰۰ دستگاه یخچال و فریزر توسط کارخانجات داخلی تولید شد که در همسنجی با سال ۹۶ به ترتیب کاهش ۲۴.۱ درصدی و افت هشت دهم درصدی داشته است.

در ماه پایانی پارسال اما ۵۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی و ۱۰۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه کولر آبی در کشور تولید شد که در مقایسه با اسفندماه سال ۹۶ به ترتیب رشد ۱۵.۷ درصدی و ۲۷.۲ درصدی به ثبت رساندند.