۰ نفر

رییس اتاق بازرگانى تهران اعلام کرد؛

تشریح سه استراتژى مهم اتاق در دوره نهم/ دخالت در قیمت گذارى منجر به احتکار خواهد شد

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۷:۴۵
کد خبر: 354620
تشریح سه استراتژى مهم اتاق در دوره نهم/ دخالت در قیمت گذارى منجر به احتکار خواهد شد

رییس اتاق بازرگانى تهران با تاکید بر این که اتاق در دوره جدید باید سه استراتژى مهم داشته باشد گفت: دخالت در قیمت گذارى ها منجر به احتکار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، مسعود خوانساری امروز در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر این که در دوره نهم اتاق باید سه استرتژی داشته باشد تشریح کرد: گسترش نفوذ در تصمیم گیری های اقتصادی قوا، تمرکز بر کشورهای همسایه که دارای مرزهای زمینی با آنها هستیم و نتیجه محور شدن فرایندها در اتاق را پیش ببریم.

خوانسارى ادامه داد: طى سال های گذشته اتاق به جای دخالت در تصمیم سازی ها، هر روز عکس العملی در مقابل تصمیم گیری ها داشته که این شرایط باید تغییر کند.

رییس اتاق تهران تاکید کرد: گسترش دخالت ها در زمینه قیمت گذاری باعث به وجود آمدن مسائلی مانند احتکار خواهد شد و امسال برخی از بنگاه ها شاید به دلیل تحریم ها و کم شدن تقاضا تعطیل شوند

وی تصریح کرد: ایران ظرفیت های بالایی برای توسعه اقتصادی دارد و باید چالش تحریم را با اتکا به مردم و بخش خصوصی تبدیل به فرصت کنیم. رییس اتاق تهران همچنین اظهار داشت: این دوره مسئولیت سخت تری برعهده داریم و باید با تلاش بیشتر از این دوره عبور کنیم.

به گفته رییس اتاق تهران، ایران ظرفیت های بالایی برای توسعه اقتصادی دارد و باید چالش تحریم را با اتکا به مردم و بخش خصوصی تبدیل به فرصت کنیم؛ این دوره مسئولیت سخت تری برعهده داریم و باید با تلاش بیشتر از این دوره عبور کنیم.

او همچنین با بیان این که تعداد اعضای اتاق در دوره گذشته از ١٤ هزار نفر به ١٨ هزار نفر رسید گفت: در هفته جاری اعضای کمیسیون های این اتاق نیز انتخاب خواهند شد.

او اضافه کرد: مسائل مختلف و متنوعی در کمیسیون ها مطرح خواهد شد و باید تلاش کنیم که در کوتاه مدت به نتیجه برسیم، روسای کمیسیون ها باید به عنوان سخنگوی آن کمیسیون شناخته شود و باید یک صدا از اتاق خارج شود.

خوانساری درباره چشم انداز اتاق در این دوره گفت: برآیند کاری ما در چهار سال آینده این است که بتوانیم رتبه ایران را در بهبود فضای کسب و کار ارتقا دهیم همانطور که سال گذشته با وجود همه مشکلات رتبه کشور در رقابت پذیری را ٢٠ پله کاهش دهیم.