۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

اتحادیه آجیل‌فروشان: گرانفروشی را با گرانی اشتباه نگیرید

۲۰ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۲۱
کد خبر: 341068
اتحادیه آجیل‌فروشان: گرانفروشی را با گرانی اشتباه نگیرید

رییس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران گفت: قیمت آجیل در مقایسه با سایر اقلامی که جهش چند صد درصدی داشته‌اند، افزایش چندانی نداشته است.

اقتصادآنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ مصطفی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره قیمت‌های آجیل نمایشگاه بهاره توضیح داد: آجیل شور با قیمت 65 هزار تا 110 هزار تومان و آجیل چهار مغز  کیلویی 150 تا 170 هزار تومان در نمایشگاه‌های بهاره عرضه می‌شود و مردم اگر از قیمت قنادی‌ها گله دارند می‌توانند مایحتاج خود را از این نمایشگاه تامین کنند.

احمدی ادامه داد:  اگر مردم با گرانفروشی در نمایشگاه مواجه شدند، می‌توانند به بازرسان اتحادیه که به صورت 24 ساعته و دائمی در نمایشگاه‌ها حضور دارند مراجعه کنند و مسلما با آن‌ها برخورد می‌شود.

وی افزود: اما در سطح شهر اگر مردم با قنادی مواجه شدند که گرانفروشی می‌کند، به 124  زنگ زده و پس از آن اتحادیه آجیل و خشکبار را نیز در جریان قرار دهند تا با آن‌ها برخورد کنیم.

رئیس اتحادیه خشکبار و آجیل تهران با تاکید بر این که گرانفروشی را با گرانی اشتباه نگیرید تصریح کرد: باتوجه به این که قیمت تمام کالا‌ها در کشور با افزایش قیمت روبه رو شده نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که قیمت آجیل و خشکبار تغییری نکند، در حالیکه  این روزها هر کالایی که در بازار مشاهده می‌کنید چند صد درصد افزایش قیمت داشته اما خشکبار حدود 10 تا 20 درصد افزایش قیمت داشته است.

احمدی خاطرنشان کرد: هم صنف‌های ما در سال گذشته با 50 میلیون تومان می‌توانستند آجیل مورد نیاز برای فروششان را تأمین کنند اما در حال حاضر با 500 میلیون تومان هم نمی‌شود این کار را انجام داد.

به گفته احمدی مقصر گرانی آجیل و خشکبار  آجیل فروشان نیستند چرا که حتی آن‌ها نیز از قیمت‌ها ناراضی‌اند اما اگر نتوانند جنسشان را بفروشند ورشکست می‌شوند.

او در پایان به کاهش میزان تولید پسته در سال جاری اشاره کرد و گفت: به دلیل سرمازدگی امسال میزان تولید برخی محصولات نسبت به سال گذشته با افت تولید بسیاری مواجه شد، به طور مثال میزان تولید پسته در سال گذشته 200 هزار تن بود اما امسال این میزان به حدود 70 هزار تن رسید و از همین رو  شاهد گرانی این اقلام هستیم.