۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

حواشی نهمین دوره انتخابات اتاق تهران/ اظهارات کاندیداهای دوره نهم درباره شیوه برگزاری

۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۹:۴۴
کد خبر: 339194
حواشی نهمین دوره انتخابات اتاق تهران/ اظهارات کاندیداهای دوره نهم درباره شیوه برگزاری

نهمین دوره انتخابات پارلمان بخش خصوصی در تهران برگزار شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، اظهارنظر تنی چند از فعالان بخش خصوصی درباره چگونگی برگزاری این دوره از انتخابات را در ادامه بخوانید؛ 

محمدرضا بهرامن: استقبال اعضا از انتخابات دور از تصور بود.

محمدرضا بهرامن در حاشیه انتخابات به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: به دلیل شرایط اقتصادی انتظار این بود که استقبال چندانی از این دوره انتخابات نشود اما بالعکس استقبال خوبی انجام شد.

وی ادامه داد: اشتیاقی که در کاندیداها و گروه های مختلف وجود دارد باعث شده تا یک انتخابات هیجانی داشته باشیم.

او درباره محدودیت‌های ایجاد شده برای دارندگان کارت‌های عضویت اعضا اظهار کرد: محدودیت‌هایی که برای رای دهندگان ایجاد کرده‌اند را تایید می‌کنم زیرا اگرچه تعداد آراء را کمتر کرده اما شبهات را نیز به حداقل رسانده است.

بهرامن با اشاره به حواشی ایجاد شده بین گروه‌های مختلف انتخاباتی اضافه کرد: ادعاهایی که بین گروه ها وجود دارد در شرایط انتخابات عادی است آن هم به این دلیل که ما در این انتخابات شرایط برد برد نداریم و تنها یک جناح برنده خواهد بود.

او همچنین تاکید کرد: دستگاه های اخذ رای مطمئن هستند و هیچ تردیدی در صحت آراء وجود ندارد. 

محمدرضا بهزادیان؛ انتخابات سالم دیرتر بهتر از انتخابات ناسالم است

یک فعال اقتصادی در آستانه اعلام نتایج انتخابات در خصوص کارت‌های عضویت کاندیدا اعلام کرد: کارت‌هایی که خلاف آیین نامه در طول 30 ماه صادر شده‌اند باید مورد بازنگری قرار بگیرند و در صورت اشکال باطل شوند.

محمدرضا بهزادیان اظهار کرد: ما این موضوع را قبل از انتخابات به استحضار هیات نظارت بر انتخابات اتاق رساندیم اما انجمن نظارت اعلام کرد که اگر به این موضوع رسیدگی کند زمان انتخابات به تاخیر می‌افتد، درحالیکه ما عقیده داریم انتخابات سالم دیرتر بهتر از انتخابات ناسالم است.

محمد لاهوتی؛ نتیجه انتخابات را زیر سوال نبریم

مجمد لاهوتی عضو هیات نمایندگان دوره هشتم اتاق تهران نیز در حاشیه انتخابات دوره نهم درباره شبهات که نسبت به هیات نظارت وجود دارد، گفت: به نظر من اگر کسی فرآیند و قوانین یک بازی را قبول ندارد بهتر است در آن شرکت نکند، اگر نتیجه انتخابات مورد رضایت ما نبود نباید تمام فرآیند انتخابات را زیر سوال ببریم.

او با تاکید بر این که چنین رفتارهایی برای بخش خصوصی زیبنده نیست، تصریح کرد: هیات نظارت بالاترین رکن انتخابات است و خروجی این هیات باید برای همه گروه ها محترم باشد.

لاهوتی با بیان این که هیات نظارت هیچ گونه جهت‌گیری نسبت به ائتلاف ها ندارد، افزود: متاسفانه ما در این دوره شاهد بودیم که هریک از گروه‌ها به جای این که اهداف خود را برای دوره بعد اعلام کنند به دنبال تخریب گروه مقابل بودند.

انتخابات نهمین دوره اتاق بازرگانی تهران پس از یک ساعت و نیم تمدید، در ساعت 19:30 به اتمام رسید و نتیجه تا حداکثر یک ساعت و نیم بعد یعنی 21:00 اعلام می‌شود.