۰ نفر

برگزاری نشست بررسی چالش‌های حمل و نقل ایران و چین

۲۳ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۱۰
کد خبر: 328794
برگزاری نشست بررسی چالش‌های حمل و نقل ایران و چین

نشست تخصصی بررسی چالش ها و فرصت های حمل نقل دریایی و ریلی میان ایران و چین، شنبه شب با همت اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق و مرکز چین در شهر ایوو در جنوب چین برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، در این نشست شهر شانگهای به عنوان بزرگترین و پر ترافیک ترین بندر باربری دنیا معرفی شد و همزمان همکاری های این شهر و ایران، در عرصه حمل و نقل نیز مورد بررسی قرار گرفت.

در این نشست اعضای کارگروه تخصصی حمل و نقل اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم شرق چین و مرکز و شماری از کارشناسان این حوزه با ارایه گزارش های آماری بین المللی اعلام کردند در حال حاضر از 10 بندر مهم دنیا 7 بندر آن در چین قرار دارد و کشور چین با حجم ترافیکی 220 میلیون کانتینر در سال 2018 میلادی به بزرگترین، مهمترین و پر ترافیک ترین کشور دنیا در صنعت حمل نقل دریایی و ریلی تبدیل شده است.

گزارش کارشناسان کارگروه تخصصی حمل و نقل اتاق بازرگانی ایرانیان شرق و مرکز چین نشان می دهد بندر شانگهای با صادرات بیش از 41 میلیون کانتینر در سال 2018 رتبه اول برترین بندر دنیا را از آن خود کرده است و بنادر سنگاپور، شن جن و نینگ بو چین نیز به ترتیب عناوین دوم تا چهارم دنیا را دارند.

در حال حاضر بیش از هزار تاجر و فعال بازرگانی ایرانی در چین فعالیت می کنند که از این تعداد حدود 300 تن آنها عضو اتاق بازرگانی ایرانیان مقیم چین هستند.