۰ نفر

در مراسم اهداى نشان کارآفرینى امین الضرب مطرح شد؛

تاکید رییس اتاق تهران بر تغییر نگاه دولت به بخش خصوصى

۱۸ دی ۱۳۹۷، ۱۲:۰۰
کد خبر: 327644
تاکید رییس اتاق تهران بر تغییر نگاه دولت به بخش خصوصى

رییس اتاق تهران با تاکید بر تغییر نگاه دولت به بخش خصوصى گفت: این بخش خصوصى که شما آن را وارد بازى نمى کنید، همان کسانى هستند که پیش از مشروطه به فکر آبادانى کشور بودند.

به گزارش خبرنگار اقتصادآنلاین، مسعود خوانسارى امروز در سومین دوره مراسم اهداى نشان کارآفرینى امین الضرب با بیان این که نگاه بخش خصوصى غیر سیاسى و غیر جناحى است؛ اظهار کرد: این بخش خصوصى که شما آن را به بازى نمى گیرید و بدون مشورت با آن ها بخشنامه صادر مى کنید، همان کسانى هستند که حتى پیش از مشروطه به فکر آبادانى کشور بودند و حالا کارخانه هاى خود را در این دوره بنا کرده اند.

وى با تاکید بر این که هیچ کشورى در جهان توسعه نیافته مگر این که حضور بخش خصوصى را قبول کرده است، گفت: امروز قصد گله ندارم چرا که هدف ما از برگزارى این مراسم تغییر نگاه به فعالان بخش خصوصى است.

خوانسارى خاطرنشان کرد: امروز در هر محفلی حرف از گرانی، فساد، رانت و مفسدان است. اما سوال این است که کدام بخش خصوصی با ریشه و غیررانتی را ‌می‌توان در فهرست مفسدان یافت؟ اینکه فردی تازه به دوران رسیده یا برآمده از ثروت و رانت نفتی و ارزی در اثر سیاست‌های‌ غلط دولت‌ها، جامعه را به فساد ‌می‌کشد و کارش را در پوشش یک شرکت یا کارخانه صوری پیش ‌می‌برد، آیا از او فعال اقتصادی ‌می‌سازد؟ نام کارآفرین‌ را نباید آغشته به این گمراهی‌ها کرد.

رییس اتاق تهران با اشاره به تحریم ها و افزایش فشارهاى مالى افزود: در همین روزها که فشار تحریم‌ها و تنگناهای مالی بر اقتصاد کشور سایه انداخته، همچنان روزانه با کارآفرینانی مواجه می‌شوم که غم‌شان این است که خدایی نکرده ناملایمات اقتصادی آن‌ها را وادار به تعدیل نیرو کند و شادی‌شان به این گره خورده که در پایان هر ماه بتوانند سفره کارگرانشان را رنگین کنند. آیا این افراد را نباید به مثابه «نمادهایی» از نگاه ملی و دینی به جامعه معرفی کرد؟ آیا این کارآفرینان نمی‌توانند به الگوهای واقعی این عصر و زمانه‌ تبدیل شوند؟ آیا آن‌ها کمتر از بازیگران، ورزشکاران یا سیاستمداران جان و زندگیشان را برای کشور گذاشته‌اند؟

او ادامه داد: همه ما در این مراسم دور هم جمع شده‌ایم که کارآفرینان سخت‌کوش و خستگی‌ناپذیر را ستایش کنیم. ما امروز با افتخار نه‌تنها از آن‌ها نام می‌بریم که مدال هم به گردنشان ‌می‌اندازیم و تقدیرشان هم می‌کنیم چراکه معتقدیم این «بخش‌ خصوصی است که باید به کارآفرینان اعتبار بدهد» و نه دولت‌ها و این کارآفرین‌ها و کارخانه‌ها و صنایع‌اند که در طول تاریخ میراث و یادگارشان ‌می‌ماند و نه دولت‌ها.

به گفته خوانسارى، اتاق بازرگانی تهران مفتخر است که از استارت‌آپ‌ها با حضور جوانانی پرنشاط و تلاش تقدیر کند و روحیه آن‌ها را برای کار بیشتر زنده نگاه دارد.