۰ نفر

افزایش تقاضا و کاهش عرضه، قیمت گوشت را صعودی کرد

۹ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۵۴
کد خبر: 325608
افزایش تقاضا و کاهش عرضه، قیمت گوشت را صعودی کرد

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران ، علت افزایش قیمت گوشت را کمبود عرضه دام در میادین و نیز افزایش تقاضا در بازار اعلام کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، علی اصغر ملکی روز یکشنبه اظهارداشت:مسئولان به منظور کنترل بازار و نیز پیشگیری از افزایش قیمت صحبت هایی را در زمینه ورود دام زنده به کشور مطرح کرده اند که در صورت اجرایی شدن آن شاهد تاثیر مثبت آن در بازار خواهیم بود.

وی دلیل اصلی کاهش عرضه گوشت در بازار را افزایش میزان قاچاق دام زنده عنوان کرد و افزود: نوسان قیمت ارز زمینه افزایش انگیزه برای قاچاق دام را فراهم کرد که این امر به تبع باعث افزایش قیمت گوشت در بازار داخلی شد.

ملکی گفت که با توجه به وضعیت حاکم در بازار ما خواستار رسیدگی هر چه زودتر به این وضعیت شده ایم اما به دلیل گستردگی مرز، سرعت در پیگیری های برای جلوگیری از قاچاق دام دیده نمی شود.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران میزان واردات گوشت به کشور را بسیار بالا دانست و افزود: در صورتی که این اقدام انجام نمی شد وضعیت بازار از لحاظ قیمت و نیز پاسخ به تقاضا بسیار بدتر از وضع کنونی بود.

به گفته وی ،اکنون امور پشتیبانی دام به صورت روزانه 100 تا 150 تن گوشت وارداتی را به چرخه بازار وارد می کند.

ملکی اظهار داشت: مدت ها است که گوشت منجمد در بازار به مشتریان عرضه می شود اما به دلیل پایین بودن میزان عرضه تاثیر چندانی را در بازار ایجاد نکرده است .

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی تهران در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت گوشت و نیز کاهش توان خرید مردم بایستی با کاهش تقاضا در بازار روبرو شویم و اگر مسئولان قادر به بهبود وضعیت واردات و نیز برچیدن قاچاق در بازار این کالا باشند می توان امیدوار به تنظیم قیمت ها در بازار باشیم.