۰ نفر

‌وضعیت تحریم، مشکلاتی را در صادرات فرش به وجود آورد

۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۶:۴۸
کد خبر: 319639
‌وضعیت تحریم، مشکلاتی را در صادرات فرش به وجود آورد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: 20 درصد از صادرات فرش دستباف از کشور در قم تولید می‌شود که ظرفیت خوبی را در تولید نشان می‌دهد.

‌به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ‌ایسنا‌، فرشته دست‌پاک امروز در بیست و دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار و کمیسیون هماهنگی امور تعزیرات در تالار امام جواد(ع) استانداری قم عنوان کرد: در قم بالغ بر 10 هزار نفر به طور جدی در صنعت فرش دستباف مشغول به فعالیت هستند.

رئیس مرکز ملی فرش ایران افزود: در جهت حفظ ظرفیت های تولید فرش دستباف در قم باید مطالبات و خواسته‌های تولیدکنندگان فرش مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: 20 درصد از صادرات فرش دستباف از کشور در قم تولید می شود که ظرفیت خوبی را در تولید نشان می‌دهد.

دست پاک تصریح کرد: فرش قم به لحاظ کیفیت در جایگاه خوبی در سطح دنیا قرار دارد و اعتبار شایسته‌ای در میان کشورهای اروپایی و امریکایی دارد و نباید به این اعتبار خدشه‌ای وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: فرش دستباف در بین محصولات صادراتی نیز از جایگاه مهمی برخوردار است و این یک فرصت مهم در تولید به شمار می رود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: علی رغم چنین ظرفیت‌هایی در تولید در قم هنوز فضای کافی و مناسبی در جهت معرفی تولیدات قم وجود ندارد.

وی بیان کرد: در این ارتباط احداث نمایشگاه‌های بزرگ در معرفی این محصول ارزشمند به مشتریان داخلی و خارجی اهمیت زیادی دارد.

دست پاک افزود: افتتاح نمایشگاه فرش در قم یک اتفاق مثبت در معرفی فرش است که امیدواریم با ایجاد فضاهای مناسب تداوم داشته باشد.

وی عنوان کرد: بسیاری از مردم جهان ما را با نام فرش دستباف می‌شناسند و در سطح بین الملل از نظر تولید فرش با کیفیت به ویژه با نام قم زبانزد هستیم.

رئیس مرکز ملی فرش ایران اظهار کرد: متاسفانه در ماه‌های اخیر وضعیت تحریم مشکلاتی را در صادرات فرش به وجود آورد.

وی خاطرنشان کرد: در حدود  32 درصد از فرش دستباف ایران به آمریکا صادر می‌شد که در وضعیت فعلی باید بازاری برای صادرات فرش جایگزین شود.

دست پاک متذکر شد: تامین مواد اولیه و بازاریابی بخش عمده ای از نگرانی های تولیدکنندگان فرش را از میان می‌برد و باید در این باره تمهیداتی صورت گیرد.