۰ نفر

انتخاب مدیرعامل منطقه آزاد کیش و چند پرسش

۵ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۱
کد خبر: 317549

بزودی مدیرعامل منطقه آزاد کیش منصوب می شود. این در حالیست که انصاری لاری مدیرعامل فعلی که از مدیران با سابقه و خوشنام کشور بود نتوانست عملکرد موفقی را از خود به جای بگذارد. دلیل عدم موفقیت او چه بود و مدیرعامل بعدی باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

انصاری لاری مدیری کاربلد و خوشنام و از اصلاح طلبان به نام بود. اما تحمیل نیروهای سیاسی  بیرونی به وی از سوی مرتضی بانک در پست های قائم مقامی و معاونت باعث شد تا کیش همیشه درگیر دعواهای حیدری-نعمتی باشد.

اکنون در صدد تغییر مدیرعامل منطقه آزاد کیش برآمده اند افرادی مطرح می شوند که نه تنها خوشنام نیستند بلکه سبقه سیاسی آنها بر سبقه اجراییشان غلبه دارد. یکی از افرادی که برای این منطقه معرفی شده هیچ گاه سابقه نفر اول بودن را نداشته و صرفا با حمایت مرتضی بانک چند ماهی است در مقام معاونت دبیرخانه مناطق آزاد قرار گرفته است. فرد یاد شده به واسطه عضویتش در یکی از احزاب دانشجویی از ابتدای دولت یازدهم مسیر پیشرفت و ترقی را یک شبه پیمود. او از محکومان پرونده وام های نجومی است و ابهامات اساسی درباره عملکرد او در حوزه های قبلی مسئولیتش وجود دارد.

دولت محترم باید توجه کند که انتصاب افراد سیاسی با سابقه اقتصادی مبهم که پرونده محکومیت در وام های نجومی هم دارد، سابقه خرید نرم افزار خارجی 6.5 میلیون یورویی بدون مناقصه در دوران مسئولیت او وجود دارد و مسایل و حواشی پیرامون او زیاد است نه تنها کیش را قدمی به جلو نخواهد برد که اعتبار و آبروی دولت را هم در معرض خطر قرار می دهد.

این گونه انتصابات اندک سرمایه اجتماعی باقیمانده دولت را نیز به تاراج خواهد داد و مهمترین منطقه آزاد کشور را درگیر حواشی بسیار بیشتر خواهد ساخت. آیا این رواست که به جای فردی مثل انصاری لاری با سابقه ای پاک و خوشنام، فردی با چنین سوابقی منصوب شود؟!

*روزنامه نگار