۰ نفر

وزارت صنعت:

وارد کنندگان لاستیک باید برنامه ماهانه بدهند

۱۸ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۳۲
کد خبر: 299105
وارد کنندگان لاستیک باید برنامه ماهانه بدهند

مدیرکل دفتر برنامه ریزی تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: همه نمایندگان رسمی واردات لاستیک باید سریعا نسبت به اعلام برنامه تامین به انجمن ذیربط و سپردن تعهدات لازم برای تامین کالای لاستیک در حداقل زمان مربوطه اقدام کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صداوسیما، محمدرضا کلامی با اشاره به اینکه این ستاد، وظایف انجمن واردکنندگان خودرو و دارندگان نمایندگی های واردات را برای تامین نیاز داخلی مشخص کرده، گفت: بنابر تصمیمات آخرین نشست ستاد تنظیم بازار،انجمن واردکنندگان لاستیک مکلف شدند به منظور تامین کسری نیاز بازار کشور به انواع لاستیک باری، اتوبوسی و کامیون و انواع لاستیک OTR ، با اعلام فراخوان به همه دارندگان نمایندگی لاستیک های وارداتی ، برنامه ماهانه تامین لاستیک را به تفکیک برند،شرکت و سایز لاستیک دریافت کنند.
وی‌ تصریح کرد: آن دسته از شرکت هایی که برای ایفای تعهدات نمایندگی خود در تأمین کالای مذکور اقدام کنند ، علاوه بر تأمین ارز و تسهیل فرایند تأمین، از مزایای دیگری برخوردار خواهند بود.
کلامی در توضیح این مطلب افزود: در این صورت ، انجام واردات آن برند تنها از طریق نماینده مذکور انجام خواهد شد.
وی گفت: سایر برندها و نمایندگی های دارای مجوز نمایندگی که تاکنون نسبت به ایفای تعهدات تامین نیاز کشور اقدام نکرده اند یا در قالب این مصوبه، نسبت به سپردن برنامه و تعهد تامین اقدامی نکنند، مجوز نمایندگی آنها لغو و انجام واردات آن برند برای همه متقاضیان حقیقی و حقوقی دارای کارت بازرگانی مجاز بلامانع خواهد بود.
وی اضافه کرد: به همه نمایندگان رسمی واردات لاستیک که در کشور نسبت به اخذ گواهی مربوطه از مرکز اصناف اقدام کرده اند ، تاکید می شود سریعا نسبت به اعلام برنامه تامین به انجمن ذیربط و سپردن تعهدات لازم اقدام کنند.
کلامی گفت: مجوز آن دسته از واردکنندگانی که به رغم داشتن نمایندگی درمقطع زمانی مشخص شده برنامه خود را برای تامین بازار کشور عملیاتی نکنند، به سایرین داده می شود.
گفتنی است علاوه بر این تسهیلات لازم در انتخاب کشورهای مبدأ تأمین و رفع ممنوعیت های قبلی با رعایت الزامات استاندارد اجباری فراهم شده است.