۰ نفر

رییس مرکز ملى فرش دستبافت ایران:

پیشرفت صنعت فرش ایران در عرصه جهانى

۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۱:۲۱
کد خبر: 295353
پیشرفت صنعت فرش ایران در عرصه جهانى

رییس مرکز ملى فرش دستباف ایران با بیان این که صنعت فرش ایران در عرصه جهانى به جایگاه بالایى رسیده است، اظهار کرد: یکى از وظایف مرکز ملى فرش ایران به عنوان متولى فرش دستباف در کشور حمایت از نمایشگاه هاى بین المللى است.

 به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، فرشته دست پاک در مراسم افتتاح بیست و هفتمین نمایشگاه فرش دستباف اظهار کرد: فرش دستباف ایرانى با سنت گره خورده  اما ما باید براى دیگر جنبه هاى این حوزه از جمله اشتغال و اقتصاد توجه کنیم.

رئیس مرکز ملی فرش با بیان اینکه کسب درآمدهای پایدار در کنار رشد کسب و کارهای اینترنتی در حوزه فرش دستباف باید مدنظر قرار گیرد، گفت: برای نفوذ در بازارهای جدید برنامه داریم.

دست پاک درباره عمده وظایف مرکز ملى فرش دستباف ایران توضیح داد: ارتقاء و حضور بخش خصوصی در فعالیت‌های مرتبط با فرش دستباف ایرانی، نظام مندسازی و افزایش بهره‌وری تولید فرش، توسعه کمی و کیفی از طریق تولید و ترویج و نفوذ در بازارهای جدید و توسعه بازارهای موجود از جمله مواردی است که به عنوان سیاست مرکز ملی فرش ایران در دستور کار قرار گرفته است؛ ضمن اینکه کسب درآمدهای پایدار و توسعه تجارت الکترونیک و کسب و کارهای اینترنتی در حوزه فرش دستباف نیز مورد توجه قرار دارد.

دستپاک از ثبت ملی و جهانی نشان جغرافیایی فرش دستباف خبر داد و افزود: ورود سیاستگذاران فرش دستباف به زنجیره‌های ارزش جهانی از جمله سیاست‌های مرکز ملی فرش ایرانی است که بر این اساس، باید منطبق سازی محصولات صادراتی را بر اساس استانداردهای جهانی در دستور کار قرار داد. به نحوی که انتقال فناوری از بنگاههای فراملی به داخل فرش دستباف ایرانی نیز مورد توجه قرار گیرد.